Φιλοσοφική χειρονομία. Μία πρόταση για τη διδακτική της Φιλοσοφίας. Ο ρόλος της Τέχνης.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2922024 159 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ιστορίας της Φιλοσοφίας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-09-22
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Γκριτζάλα Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πρωτοπαπαδάκης Ευάγγελος, αναπληρωτής καθηγητής, Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ
Αραμπατζής Γεώργιος, αναπληρωτής καθηγητής, Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ
Λάζου Άννα, επίκουρη καθηγήτρια, Φιλοσοφίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Φιλοσοφική χειρονομία. Μία πρόταση για τη διδακτική της Φιλοσοφίας. Ο ρόλος της Τέχνης.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Φιλοσοφική χειρονομία. Μία πρόταση για τη διδακτική της Φιλοσοφίας. Ο ρόλος της Τέχνης.
Περίληψη:
Η πρόταση εισηγείται την εργαστηριακή διδαχή της φιλοσοφίας ως μία φιλοσοφική χειρονομία, η οποία εμβαπτίζει τους μαθητευόμενους στη διαδικασία μετουσίωσης, εικονοποίησης και συμβολοποίησης των ιδεών και των εμπειριών της μορφής ζωής που εδραιώνεται σε ένα Εργαστήριο Φιλοσοφίας και Τέχνης της εγκύκλιας, της ακαδημαϊκής ή της δια βίου εκπαίδευσης.
Κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας διαλεκτικής προκύπτουν ηθικοί και αισθητικοί προβληματισμοί, οι οποίοι άλλοτε εκβάλλουν και άλλοτε έχουν ως αφετηρία τη διυποκειμενικότητα, τη σχέση με τον εαυτό, την προσωπική ταυτότητα, την Πόλη, την Τέχνη, τη σωματικότητα και την εικόνα.
Η πραγμάτευση τούτων των ζητημάτων γίνεται με τρόπο εμπράγματο που περιλαμβάνει σκηνικές δοκιμές κατά τον τρόπο που οι performance studies υποδεικνύουν. Άλλοτε λαμβάνει υλική μορφή, πλαστικού ή εικαστικού χαρακτήρα, που πιστοποιεί τη νέα συνθήκη ενοποιητικής πρόθεσης που προκύπτει από τον φιλοσοφικό λόγο και τον αναστοχασμό.
Η εργασία χωρίζεται σε θεωρητικό και ερευνητικό τμήμα. Στο ερευνητικό μέρος παρουσιάζεται η εμπειρία από το Εργαστήριο Φιλοσοφίας και Τέχνης του 3ου Γενικού Λυκείου Γλυφάδας (http://3lyk-glyfad.att.sch.gr/photos/), τόσο από πλευράς στόχων, δράσεων, πρακτικών, συνεργασιών, αποτελεσμάτων και μεθοδολογίας, όσο και από πλευράς εργαλείων που έχουν κατασκευαστεί (φύλλα εργασίας, βίντεο, παρουσιάσεις, ιστοσελίδα, ηλεκτρονική τάξη, δημοσιεύσεις, αναφορές) προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη λειτουργία του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Φιλοσοφική χειρονομία, Εργαστήριο Φιλοσοφίας και Τέχνης, διδακτική της φιλοσοφίας, performance studies, σχέση τέχνης και φιλοσοφίας, δια βίου εκπαίδευση.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
174
Αριθμός σελίδων:
48
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΓΚΡΙΤΖΑΛΑ ΠΤΥΧΙΑΚΗ - Αντιγραφή.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.