Πρόταση Μεθόδου Διδασκαλίας για το Κανονάκι

Διπλωματική Εργασία uoadl:2922390 8 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκτέλεση/Ερμηνεία της Παραδοσιακής Μουσικής
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-11
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Ιωάννου Ιφιγένεια
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λάμπρος Λιάβας, Καθηγητής, τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αναστάσιος Χαψούλας, Καθηγητής, τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μαρία Παπαπαύλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πρόταση Μεθόδου Διδασκαλίας για το Κανονάκι
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πρόταση Μεθόδου Διδασκαλίας για το Κανονάκι
Περίληψη:
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επιχειρεί να προτείνει μια νέα διδακτική προσέγγιση για το κανονάκι, σε θεωρητικό και εκτελεστικό επίπεδο, για αρχάριους μαθητές. Το αντικείμενο της μελέτης είναι η αστική λαϊκή μουσική του μεσοπολέμου, αντλώντας παραδείγματα από τα πρώτα ηχητικά αποτυπώματα που ηχογραφήθηκαν στην Ελλάδα, την Αμερική και την Τουρκία, αλλά και από το ευρύτερο υλικό των διαφορετικών λαϊκών μουσικών παραδόσεων του ελλαδικού χώρου.
Στην νέα πρόταση της παρούσας μεθόδου ενσωματώνεται η διαποίκιλση στις καταγραφές, εντάσσοντας τα στολίδια που χρησιμοποιεί ένας κανονιέρης στις μουσικές φράσεις κατά την εκτελεστική διαδικασία, θεωρώντας ότι αποτελούν το πιο βασικό χαρακτηριστικό του οργάνου. Ακόμα, προτείνεται συγκεκριμένο ασκησιολόγιο, στο οποίο αποτυπώνονται οι άγραφοι κανόνες που διέπουν τις εκτελεστικές ιδιαιτερότητές του, με την βοήθεια διακριτών ενοτήτων για κάθε ένα πρακτικό ζήτημα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Μέθοδος, διδασκαλία, κανονάκι
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
44
Αριθμός σελίδων:
65
Πρόταση μεθόδου διδασκαλίας για το κανονάκι.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο