Διερεύνηση έξι δεικτών λεξιλογικού «πλούτου» σε Σώμα Κειμένων Μαθητών/-τριών της ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας (Γ2) και συσχέτιση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2922710 199 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης / Ξένης Γλώσσας
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-09-17
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Τσιπουριάρη Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιακώβου Μαρία
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, ΕΚΠΑ
Μαρκόπουλος Γεώργιος
Αναπληρωτής Καθηγητής Υπολογιστικής Γλωσσολογίας, ΕΚΠΑ
Μιχάλης Αθανάσιος
Επίκουρος Καθηγητής στον Τομέα Παιδαγωγικής, Τμήμα ΦΠΨ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διερεύνηση έξι δεικτών λεξιλογικού «πλούτου» σε Σώμα Κειμένων Μαθητών/-τριών της ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας (Γ2) και συσχέτιση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση έξι δεικτών λεξιλογικού «πλούτου» σε Σώμα Κειμένων Μαθητών/-τριών της ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας (Γ2) και συσχέτιση με τα επίπεδα γλωσσομάθειας
Περίληψη:
Η συγκεκριμένη έρευνα βασίζεται σε ένα ηλεκτρονικό σώμα 224 μαθητικών κειμένων (ΗΣΜΚ) έκτασης 180-300 λέξεων τα οποία αποτελούν απαντήσεις σε θέματα επιπέδου γλωσσομάθειας Β2 στο πλαίσιο των εξετάσεων του Διδασκαλείου της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας. Η εστίαση γίνεται στη λεξιλογική ικανότητα του μαθητικού κοινού, η οποία θα διερευνηθεί μέσα από την ποσοτική ανάλυση συγκεκριμένων δεικτών λεξιλογικού «πλούτου» στα γραπτά των αλλόγλωσσων μαθητών/-τριών. Πρόκειται για το Ποσοστό Άπαξ Λεγομένων ή Hapax Legomenon Percentage (HL), το R1, το Lambda (Λ), το h-point (h), την Εντροπία ή Entropy (H) και το Μέσο Μήκος Λεξικού Τύπου ή Average Tokens length (ATL). Σκοπός είναι να διερευνηθεί η συσχέτιση των δεικτών αυτών με τα τρία επίπεδα γλωσσομάθειας, στα οποία ανήκαν οι συμμετέχοντες/-ουσες. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν την ανεπάρκεια και τις αδυναμίες του υπάρχοντος πλαισίου βαθμολόγησης καθώς τρεις από τους έξι υπό εξέταση δείκτες λεξιλογικού «πλούτου», το Μέσο Μήκος Λεξικού Τύπου (ΑΤL), το Lambda (Λ) και το Ποσοστό Άπαξ Λεγομένων (HL), αν και κρίθηκαν στατιστικά σημαντικοί, δε λήφθηκαν υπόψη στην αξιολόγηση της λεξιλογικής ικανότητας των μαθητών/ -τριών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Δεύτερη Γλώσσα (Γ2), Λεξιλογική ικανότητα, Δείκτες λεξιλογικού «πλούτου», Ηλεκτρονικά Σώματα Μαθητικών Κειμένων (ΗΣΜΚ), Επίπεδα γλωσσομάθειας, Σωματοκειμενική Γλωσσολογία, QUITA, one-way ANOVA, Ποσοστό Άπαξ Λεγομένων (HL), R1, Lambda (Λ), h-point (h), Εντροπία (H), Μέσο Μήκος Λεξικού Τύπου (ATL)
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
86
ΤΣΙΠΟΥΡΙΑΡΗ ΜΑΡΙΑ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ.zip
380 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.