Κινητικές δραστηριότητες για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2926648 349 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-10-30
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
ΤΣΙΑΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ -ΠΗΝΕΛΟΠΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΤΣΙΓΚΑΝΟΣ Γ. , ΛΕΚΤΟΡΑΣ, ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κινητικές δραστηριότητες για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κινητικές δραστηριότητες για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση
Περίληψη:
Σκοπός της εργασίας είναι η αναζήτηση επιστημονικών αναφορών σε αθλητικές και μη δραστηριότητες στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση και η βελτίωση του επιπέδου ζωής. Μέσα από αυτήν τη συμμετοχή πρέπει να διαφαίνεται η καλύτερη κοινωνική ένταξη αυτών των παιδιών. Η εργασία είναι σημαντική διότι αναφέρεται στους τρόπους και τα μέσα για τη βελτίωση του επιπέδου ζωής των παιδιών με Ε.Π καθώς και για την ευκολότερη ένταξή τους στο κοινωνικό περιβάλλον. Η μέθοδος που πραγματοποιείται στην εργασία αυτή στηρίζεται στην βιβλιογραφική έρευνα. Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν είναι άρθρα από έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και βιβλία. Η βιβλιογραφική μέθοδος συμπεριλάμβανε α)τον εντοπισμό β) τη συλλογή γ) την αξιολόγηση δ) την ανάλυση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας. Ο στόχος ήταν να προταθούν τεκμηριωμένα εμπειρικά και θεωρητικά συμπεράσματα- υποθέσεις.Έγινε προσέγγιση σχετικά με την εγκεφαλική παράλυση και στην συνέχεια σημαντικές πληροφορίες ανακτήθηκαν μέσω αναζήτησης από την ιστοσελίδα της Scholar Google,Medline plus, scopus solutions, cochrane library, elsevier. Τα άρθρα αφορούσαν δραστηριότητες οι οποίες βοηθούν σημαντικά τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση τόσο στην αναβάθμιση του επιπέδου ζωής όσο και στην καλύτερη ένταξή τους στην κοινωνία. Η συμμετοχή των παιδιών με εγκεφαλική παράλυση σε φυσικές δραστηριότητες αποτελεί σημαντική εμπειρία στο πλαίσιο της ενταξιακής κανονικότητας ενώ διατυπώνεται το συμπέρασμα ότι οι φυσικές δραστηριότητες ενισχύουν τους κοινωνικούς δεσμούς των παιδιών με τους συνομήλικούς τους βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής τους ενώ αποκτούν μεγαλύτερο έλεγχο της ζωής τους. Το είδος των κινητικών δραστηριοτήτων που συγκροτούν το πρόγραμμα της ειδικής φυσικής αγωγής χρειάζεται διαρκή αξιολόγηση, προσαρμογή, αλλά και σχεδιασμό. Αρχικά θα πρέπει να αποτελείται από απλές αλλά διάφορες κινητικές δραστηριότητες οι οποίες να είναι εύκολες έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η επιτυχία στην εκτέλεσή τους. Αργότερα θα πρέπει να αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας έτσι ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου. Οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με προσχολικά και σχολικά προγράμματα αντίστοιχης ένταξης τέτοιων παιδιών πρέπει να παρέχουν τις ανάλογα και κατάλληλα σχεδιασμένες ευκαιρίες παιχνιδιού, προκειμένου να βοηθήσουν σημαντικά την πορεία της ζωής τέτοιων παιδιών. Ο συσχετισμός συγκεκριμένων αθλητικών δραστηριοτήτων και ρομποτισμού, με τη βελτίωση του επιπέδου ζωής των παιδιών με Ε.Π.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
εγκεφαλική παράλυση, ιπποθεραπεία, γιόγκα, κολύμβηση, αερόβια άσκηση, χορός , κινητικές δυσλειτουργίες, ποιότητα ζωής
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
67
Αριθμός σελίδων:
66
πτυχιακη Kos Tσιγκανος (1).pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο