Η Σχολική και Συναισθηματική Επάρκεια των Παιδιών με Δυσλεξία

Διπλωματική Εργασία uoadl:2929008 182 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-11-23
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μητροπούλου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος-Σταμάτιος Αντωνίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Σχολική και Συναισθηματική Επάρκεια των Παιδιών με Δυσλεξία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Σχολική και Συναισθηματική Επάρκεια των παιδιών με Δυσλεξία
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο την διερεύνηση της Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής, και συγκεκριμένα των διαστάσεων της Σχολικής και Συναισθηματικής Επάρκειας σε παιδιά με δυσλεξία, συγκριτικά με τους τυπικά αναπτυσσόμενους συνομηλίκους τους. Επιπλέον, επιδιώχθηκε η διερεύνηση των διαφυλικών διαφορών στις διαστάσεις αυτές, καθώς και η σχέση μεταξύ της Σχολικής και Συναισθηματικής Επάρκειας. Το δείγμα αποτελούταν συνολικά από 135 παιδιά που φοιτούσαν στην Πέμπτη και Έκτη τάξη του Δημοτικού σχολείου. Από το σύνολο των 135 παιδιών τα 26 αποτελούσαν το δείγμα παιδιών με δυσλεξία, ενώ τα υπόλοιπα 109 αποτελούσαν το γενικό δείγμα τυπικής ανάπτυξης. Όσον αφορά την κατανομή του δείγματος ως προς το Φύλο αποτελούταν από 69 αγόρια και 57 κορίτσια. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς από το «Τεστ Ψυχοκοινωνικής Προσαρμογής των Χατζηχρήστου, Πολυχρόνη, Μπεζεβέγκη και Μυλωνά (2008), καθώς και ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των απαραίτητων δημογραφικών δεδομένων. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν επιβεβαιώνουν την ύπαρξη διαφοροποιήσεων μεταξύ των παιδιών με και χωρίς δυσλεξία ως προς τους παράγοντες της Σχολικής και Συναισθηματικής Επάρκειας, με εξαίρεση την μεταβλητή της Διαχείρισης Συναισθημάτων και του Αυτοελέγχου. Ως προς τη μεταβλητή του Φύλου, παρατηρήθηκαν διαφοροποιήσεις στις υπό μελέτη διαστάσεις, με το κάθε φύλο να εναρμονίζεται με τα χαρακτηριστικά που προκύπτουν από τα κοινωνικά στερεότυπα για το κάθε φύλο. Τέλος, όσον αφορά τη σχέση μεταξύ Σχολικής και Συναισθηματικής Επάρκειας σημειώθηκε συνάφεια με θετική κατεύθυνση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή, Σχολική Επάρκεια, Συναισθηματική Επάρκεια, Δυσλεξία, Διαφυλικές Διαφορές
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
105
Αριθμός σελίδων:
97
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdf
738 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.