Οι ανδρικές ομοσεξουαλικές ταυτότητες μαθητών στα σχολικά χρόνια

Διπλωματική Εργασία uoadl:2930464 187 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2020-12-13
Έτος εκπόνησης:
2020
Συγγραφέας:
Μποβιάτσης Σπυρίδων
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαίρη Λεοντσίνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι ανδρικές ομοσεξουαλικές ταυτότητες μαθητών στα σχολικά χρόνια
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι ανδρικές ομοσεξουαλικές ταυτότητες μαθητών στα σχολικά χρόνια
Περίληψη:
Ο θεσμός του σχολείου έχει κυρίαρχη θέση στις ζωές των παιδιών, καθώς εκεί περνούν μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς τους, διευρύνοντας τους ορίζοντες τους. Ωστόσο, γίνεται γρήγορα αντιληπτό ότι το σχολείο δεν αποτελεί μόνο τόπο μάθησης αλλά και τόπο κοινωνικοποίησης, όπου τα υποκείμενα συναναστρέφονται, σε πλαίσιο φιλικών σχέσεων και συγκρούσεων, συζητούν θέματα που τα απασχολούν και δομούν ταυτότητες. Η παρούσα μελέτη εξετάζει την πρόσληψη των ανδρικών ομοσεξουαλικών ταυτοτήτων από τον μαθητικό πληθυσμό και το εκπαιδευτικό προσωπικό και πώς τις επηρεάζουν, τη θέση που έχουν αυτές στο ελληνικό σχολείο, και το ρόλο που έχουν οι σημαντικοί άλλοι (οικογένεια και φίλοι) στην υιοθέτηση μιας τέτοιας ταυτότητας από τα παιδιά. Μέσα από τις 8 συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν γίνεται σαφές ότι δεν προβλέπεται κάποια ισάξια θέση για τις ομοσεξουαλικές ταυτότητες, των οποίων η παρουσία συνδέεται κυρίως με την αστυνόμευση των ετεροκανονικών ανδρικών ταυτοτήτων. Επιπλέον, εντός του σχολείου, τα παιδιά αντιμετωπίζονται ως προσωρινά ασεξουαλικά ή/και ετεροφυλόφιλα-σε-εξέλιξη, ενώ απορρίπτεται οποιαδήποτε σύνδεση παιδικής και ομοσεξουαλικής ταυτότητας. Παράλληλα, οι καθηγητ(ρι)ες παρουσιάζονται ως «ουδέτεροι/-ες» ή αρνητικοί/-ες όσον αφορά τις μη ετεροκανονικές ταυτότητες και η τάξη ως ένας τόπος συζήτησης και διαπραγμάτευσης διαφόρων θεμάτων που δεν εμπεριέχονται στο σχολικό πρόγραμμα. Επίσης, οι γονείς περιγράφονται ως ιδιαίτερα αρνητικοί ενώ τα φιλικά πρόσωπα ως κρίσιμα για την αντιμετώπιση της ντροπής και την υιοθέτηση μιας ομοσεξουαλικής ταυτότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ομοσεξουαλικότητα, ομοφυλοφιλία, σχολείο, αρρενωπότητες, αναγνώριση, παιδί, διαφορετικά παιδιά, συν-διαχείριση της ταυτότητας
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
100
Αριθμός σελίδων:
87
Μποβιάτσης_Σπυρίδων_ΜΔΕ.pdf (762 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο