Πρόταση επικοινωνιακής στρατηγικής ΜΚΟ για την πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στον γενικό πληθυσμό με την χρήση τεχνολογίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2933534 270 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-01-26
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μπράχου Αιμιλιανή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ελένη-Ρεβέκκα Στάιου, Διδάκτωρ, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πρόταση επικοινωνιακής στρατηγικής ΜΚΟ για την πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στον γενικό πληθυσμό με την χρήση τεχνολογίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πρόταση επικοινωνιακής στρατηγικής ΜΚΟ για την πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στον γενικό πληθυσμό με την χρήση τεχνολογίας
Περίληψη:
Η ακόλουθη διπλωματική εργασία πραγματεύεται την πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας με τη χρήση τεχνολογικών παρεμβάσεων, στο πλαίσιο της υλοποίησης αυτής της προσπάθειας από μία υποθετική Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση (ΜΚΟ). Παράλληλα, επιχειρείται η παρουσίαση του επικοινωνιακού πλάνου της ΜΚΟ για να πετύχει τον στόχο της στην κοινότητα, που είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση κι ο εγγραμματισμός σε θέματα που άπτονται της ψυχικής υγείας.

Αρχικά, παρουσιάζεται η εικόνα της ψυχικής υγείας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια της κρίσης και οι επιπτώσεις της στην ψυχοκοινωνική υγεία, υποδεικνύοντας παράλληλα τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν η τεχνολογία και κυρίως τα ψηφιακά μέσα στην πρόληψη και στην προώθηση καλών πρακτικών. Εν συνεχεία, παρουσιάζεται το θεσμικό πλαίσιο των ΜΚΟ στην Ελλάδα συνοδευόμενο με παραδείγματα εγχώρια και παγκόσμια, ιδίως φορέων που χρησιμοποιούν τεχνολογία για καλό από κοινού με τα μέσα προώθησής τους, εστιάζοντας στο επικοινωνιακό πλάνο μάρκετινγκ για τις ΜΚΟ. Κατόπιν, ακολουθεί η πρόταση δημιουργίας μιας ΜΚΟ με στόχο την πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας στον γενικό πληθυσμό, αλλά και η προτεινόμενη επικοινωνιακή στρατηγική για να το πετύχει. Επιπλέον, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν προκύψει από τη βιβλιογραφία τίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα σε ακολουθία με την περιγραφή της ερευνητικής μεθοδολογίας, ξεκινώντας από τη ποσοτική έρευνα, συνεχίζοντας με τη δημιουργία εφαρμογής για κινητά και την ιστοσελίδα της και κλείνοντας με την ποιοτική έρευνα.

Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής έρευνας για τη χρηστοκεντρική προσέγγιση της δόμησης της εφαρμογής και της στάσης των ερωτηθέντων απέναντι σε θέματα ψυχικής υγείας, αλλά και της ποιοτικής έρευνας για τη συνολική απόδοση της εφαρμογής από τους χρήστες και της γνώμης τους σε θέματα αναφορικά με την ψυχική υγεία, την τεχνολογία και τα ψηφιακά μέσα ως τρόπο προώθησης της ΜΚΟ. Ανακεφαλαιώνοντας με τα θέματα προς συζήτηση και τα συμπεράσματα, παρατίθεται η συνολική διαδικασία φανερώνοντας ότι η τεχνολογία και η ψυχική υγεία είναι επιθυμητό να συγκεραστούν με τη δημιουργία εφαρμογής για κινητά σύμφωνα με τις επιταγές της σύγχρονης κοινωνίας, η οποία ανατρέχει στο διαδίκτυο για ενημέρωση σε τέτοια θέματα, αλλά επιδέχεται σημαντικό βαθμό βελτίωσης κι εγγραμματισμού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ψυχική υγεία, πρόληψη, προαγωγή, ΜΚΟ, τεχνολογία, εφαρμογές για κινητά, ψηφιακά μέσα, επικοινωνιακή στρατηγική.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
141
Αριθμός σελίδων:
183
ΠΜΣ ΨΗΦΙΑΚΑ Διπλωματική Εργασία Αιμιλιανή Μπράχου.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο