Αφηγηματικά και λειτουργικά μοτίβα και συμμετοχικός σχεδιασμός ψηφιακών παιχνιδιών για την αειφορική διαχείριση δημόσιου χώρου

Διδακτορική Διατριβή uoadl:2936184 204 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-02-19
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Τραγαζίκης Παναγιώτης
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Δημήτρης Γκούσκος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γεωργία Λιαράκου, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Δημήτρης Χαρίτος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστημίου Αθηνών
Συμεών Ρετάλης, Καθηγητής, Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Γεώργιος Φεσάκης, Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Κωνσταντίνος Μουρλάς, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ευαγγελία Διαμαντοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αφηγηματικά και λειτουργικά μοτίβα και συμμετοχικός σχεδιασμός ψηφιακών παιχνιδιών για την αειφορική διαχείριση δημόσιου χώρου
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αφηγηματικά και λειτουργικά μοτίβα και συμμετοχικός σχεδιασμός ψηφιακών παιχνιδιών για την αειφορική διαχείριση δημόσιου χώρου
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία στοχεύει να εξετάσει τις παραμέτρους ανάπτυξης και χρήσης ψηφιακών παιχνιδιών, τα οποία παίζονται με φορητές συσκευές και διαπραγματεύονται ζητήματα αειφορίας, ακολουθώντας μια διαδικασία βασισμένη στην αφήγηση, ενταγμένη στην κανονική ροή του σχολικού προγράμματος, με μαθητές της έκτης τάξης του δημοτικού, οι οποίοι συμμετέχουν στο σχεδιασμό των παιχνιδιών. Ειδικότερα, προκειμένου να πετύχει την κατανόηση διαδικασιών επίλυσης προβλημάτων, τα οποία αφορούν το δημόσιο χώρο και την αειφορική του διαχείριση, ώστε να ενισχύσει την πιθανότητα ανάληψης δράσης, χρησιμοποιεί τον σχεδιασμό ψηφιακών παιχνιδιών, ενσωματώνοντας τη γνώμη των μαθητών σε σχέση με τα σχεδιαστικά μοτίβα των ψηφιακών παιχνιδιών. Για το λόγο αυτό ασχολήθηκε, με την καταγραφή των σχεδιαστικών μοτίβων ψηφιακών παιχνιδιών μαθησιακού σκοπού τα οποία αρέσουν στους μαθητές, χρησιμοποίησε τα μοτίβα αυτά για τη δημιουργία των παιχνιδιών βασισμένων στην έννοια του λειτουργικού μοτίβου και έλαβε υπόψη τις προτάσεις σχεδιασμού των μαθητών. Επιπλέον χρησιμοποίησε ως σχεδιαστική βάση την αφήγηση, με τη δημιουργία μιας ιστορίας, η οποία αναπτύχθηκε βασισμένη στο αφηγηματικό μοντέλο του Προπ και η οποία δημιουργήθηκε συνεργατικά από την ομάδα των μαθητών. Η αξιολόγηση του τελικού αποτελέσματος η οποία έγινε από μια άλλη ομάδα μαθητών της ίδιας τάξης, διαπίστωσε, ότι τόσο η διαδικασία όσο και το περιεχόμενο των παιχνιδιών, δύναται να αποτελέσουν μια ικανοποιητική αφετηρία για την ανάληψη αειφορικών δράσεων, σε ένα σύστημα που αφορά το δημόσιο χώρο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακά παινίδια, αφηγηματικά μοτίβα, λειτουργικά μοτίβα, συμμετοχικός σχεδιασμός, μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι, μάθηση εν κινήσει, φορητές ψηφιακές συσκευές, αειφορία, διαχείριση δημόσιου χώρου
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
696
Αριθμός σελίδων:
496
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΑΓΑΖΙΚΗΣ.pdf (9 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο