Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-02-25
Συγγραφέας:
Μελισσάκης Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ψυχάρης Γ., Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Μαθηματικών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελέτη της νοηματοδότησης της έννοιας της εξίσωσης από μαθητές Α ́ Γυμνασίου μέσω της χρήσης του ψηφιακού εργαλείου «Πολύζυγο».
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μελέτη της νοηματοδότησης της έννοιας της εξίσωσης από μαθητές Α ́ Γυμνασίου μέσω της χρήσης του ψηφιακού εργαλείου «Πολύζυγο»
Περίληψη:
Οι πρωτοβάθμιες εξισώσεις είναι από τα σημαντικότερα κεφάλαια στη διδασκαλία της άλγεβρας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συχνά επιστρατεύονται διάφορα μοντέλα για την εισαγωγή στην έννοια της εξίσωσης. Ένα από αυτά, ίσως το συχνότερο, είναι το μοντέλο της ζυγαριάς. Πάνω στη χρήση του μοντέλου αυτού έχουν γίνει πολλές έρευνες εστιασμένες τόσο στις δυνατότητες όσο και στους περιορισμούς του. Ένας από τους συχνότερους περιορισμούς της ζυγαριάς είναι γύρω από την εμφάνιση αρνητικών αριθμών και πως αυτό οδηγεί σε αδυναμία νοηματοδότησης των αντίστοιχων εξισώσεων. Έχουν γίνει πολλές έρευνες πάνω σε αυτό το κομμάτι, χρησιμοποιώντας παραλλαγές του κλασικού μοντέλου. Στην παρούσα εργασία θα μελετηθεί η νοηματοδότηση της έννοιας της εξίσωσης από μαθητές Α’ Γυμνασίου, μέσω του ψηφιακού εργαλείου «Πολύζυγο». Ο συγκεκριμένος μικρόκοσμος πέρα από ένα κλασικό μοντέλο ζυγαριάς, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα συμπερίληψης και αρνητικών βαρών αλλά και πολλαπλών ζυγών. Ιδιαίτερη εστίαση θα δοθεί στον ρόλο των αναπαραστάσεων στο περιβάλλον και στα στοιχεία αλγεβρικού συλλογισμού του Radford (2014).
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Μοντέλο ζυγαριάς, πρωτοβάθμιες εξισώσεις, μεταβλητή, αντικειμενοποίηση, αλγεβρική σκέψη
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
61