ΜΙΝΙ VOLLEY: Ο ρόλος του στη συναισθηματική νοημοσύνη και στο άγχος αθλητριών παιδικής ηλικίας

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2944815 125 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-05-07
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
ΚΑΛΛΙΑΚΟΥΔΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΕΕΠ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Πρωτότυπος Τίτλος:
ΜΙΝΙ VOLLEY: Ο ρόλος του στη συναισθηματική νοημοσύνη και στο άγχος αθλητριών παιδικής ηλικίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
ΜΙΝΙ VOLLEY: Ο ρόλος του στη συναισθηματική νοημοσύνη και στο άγχος αθλητριών παιδικής ηλικίας
Περίληψη:
Περίληψη
Ο χώρος του αθλητισμού είναι ένας πολύπλευρος χώρος, που απαιτείται συνεχής διερεύνηση τόσο σε πρακτικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο. H συναισθηματική νοημοσύνη και το άγχος είναι ψυχικές παράμετροι που επηρεάζουν την απόδοση των αθλητών τόσο σε ομαδικά όσο και σε ατομικά αθλήματα. Επιπλέον, λίγες είναι οι μελέτες που εξετάζουν παιδιά. Επομένως, είναι σημαντική η μελέτη των ψυχικών παραμέτρων σε αθλητικό πληθυσμό, παιδικής ηλικίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η μεταβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης και του άγχους σε αθλήτριες μίνι βόλλεϋ, κατά τη διάρκεια 6 μηνών από την έναρξη του ετήσιου προπονητικού τους προγράμματος. Στη μελέτη συμμετείχαν 62 αθλήτριες πετοσφαίρισης (ηλικίας: 11,21 ± 0,68 έτη, προπονητικής εμπειρίας: 2,90 ± 1,56 έτη), στις οποίες δόθηκαν ερωτηματολόγια στην αρχή και στο πέρας των 6 μηνών προπόνησης. Για τους σκοπούς της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Άγχους κατάστασης –προδιάθεσης για παιδιά, καθώς και το ερωτηματολόγιο Συναισθηματικής Νοημοσύνης για παιδιά. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων διενεργήθηκε Τ-test εξαρτημένων δειγμάτων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Συναισθηματική Νοημοσύνη των αθλητριών αυξάνεται από 115,90 ± 7,62 σε 120,31 ± 10,30 (p < 0,000), μετά από 6 μήνες προπόνηση βόλλεϋ. Αντιθέτως, δεν παρατηρήθηκε στατικά σημαντική διαφορά στη μέτρηση του Άγχους (46,66 ± 6,66, 47,00 ± 4,82, στην αρχή και 6 μήνες μετά την παρέμβαση, αντίστοιχα, p = 0,503). Συνεπώς, ο αθλητισμός διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των ψυχικών παραμέτρων του αθλητή. Μέσα από τον αθλητισμό ο ασκούμενος μαθαίνει να αναγνωρίζει τα δικά του συναισθήματα, αλλά και των συναθλούμενων του, να κοινωνικοποιείται και να διαχειρίζεται το άγχος του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Συναισθηματική νοημοσύνη, άγχος, παιδική ηλικία, πετοσφαίριση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
28
Αριθμός σελίδων:
43
ΚΑΤΕΡΙΝΑ_FINAL, PDF.pdf (860 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο