Μελλοντικοί εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν Μαθηματικά έργα για τη διδασκαλία Μαθηματικών σε πολυπολιτισμικές τάξεις

Διπλωματική Εργασία uoadl:2956398 111 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-07-15
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Τίκα Πηνελόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
κα Χρυσαυγή Τριανταφύλλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελλοντικοί εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν Μαθηματικά έργα για τη διδασκαλία Μαθηματικών σε πολυπολιτισμικές τάξεις
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μελλοντικοί εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν Μαθηματικά έργα για τη διδασκαλία Μαθηματικών σε πολυπολιτισμικές τάξεις
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις αλλαγές που προτείνουν μελλοντικοί εκπαιδευτικοί μαθηματικών σε ένα μαθηματικό έργο από μια τυπική ελληνική τάξη σε μια τάξη πολυπολιτισμική. Οι μαθηματικές ενότητες για τις οποίες κλήθηκαν να σχεδιάσουν μαθηματικά έργα αφορούσαν την Ά Λυκείου και συγκεκριμένα το θεματικό πεδίο των Πιθανοτήτων και των Συναρτήσεων. Για την συγκεκριμένη έρευνα αξιοποιήθηκαν στοιχεία του μοντέλου της πολιτισμικά ευαίσθητης μαθηματικής διδασκαλίας. Τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας αφορούν την κατηγοριοποίηση των αλλαγών του μαθηματικού έργου από τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, την συχνότητα εμφάνισής τους καθώς και την διαφοροποίηση συχνοτήτων ανά θεματική ενότητα. Τα δεδομένα της έρευνας είναι 74 εργασίες προπτυχιακών φοιτητών των μαθηματικών-37 ανά χρονιά-τα οποία συλλέχθηκαν στα πλαίσια προπτυχιακού μαθήματος της διδακτικής των Μαθηματικών. Τα δεδομένα αναλύθηκαν τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά. Από την ποιοτική ανάλυση προέκυψε η δημιουργία ενός συστημικού δικτύου που οι κύριες κατηγορίες του αποτέλεσαν οι αλλαγές στο μαθηματικό περιεχόμενο και η συμπερίληψη πολιτισμικών στοιχειών. Από την ποσοτική ανάλυση, προέκυψε η συχνότητα εμφάνισης των κατηγοριών του συστημικού δικτύου καθώς και οι διαφορές τους ανά θεματική ενότητα. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί επικεντρώνονται κυρίως σε αλλαγές που αφορούν το περιεχόμενο του μαθηματικού έργου παραλείποντας αυτές που αφορούν την ένταξη πολιτισμικών στοιχείων. Επίσης, παρατηρήθηκε χρήση μη μαθηματικών αναπαραστάσεων και στις δύο ενότητες μαθηματικών. Όσον αφορά τις διαφορές ανά θεματική ενότητα, παρατηρείται έντονη διαφοροποίηση στις κατηγορίες «παράλειψη /απλοποίηση μαθηματικού περιεχομένου», «Δημιουργία πλαισίου» και «Κοινωνικο-πολιτισμικές διαστάσεις» του συστημικού δικτύου.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
μελλοντικοί εκπαιδευτικοί, μαθηματικό έργο, πολιτισμικά ευαίσθητη μαθηματική διδασκαλία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
47
Αριθμός σελίδων:
62
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Τίκα_Πηνελόπη_Διπλωματική_εργασία_Μελλοντικοί εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν Μαθηματικά έργα για τη διδασκαλία Μαθηματικών σε πολυπολιτισμικές τάξεις.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.