Εκτίμηση εκπαιδευτικού προγράμματος ιχνηλάτησης επαφών για COVID-19 στην Ελλάδα, εστιασμένο σε ευάλωτους πληθυσμούς

Διπλωματική Εργασία uoadl:2963218 109 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
ΠΜΣ Παγκόσμια Υγεία-Ιατρική των Καταστροφών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-21
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Ζακυνθινός Τηλέμαχος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πικουλής Εμμανουήλ, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Καραβοκυρός Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Γεωργόπουλος Σωτήριος, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εκτίμηση εκπαιδευτικού προγράμματος ιχνηλάτησης επαφών για COVID-19 στην Ελλάδα, εστιασμένο σε ευάλωτους πληθυσμούς
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εκτίμηση εκπαιδευτικού προγράμματος ιχνηλάτησης επαφών για COVID-19 στην Ελλάδα, εστιασμένο σε ευάλωτους πληθυσμούς
Περίληψη:
Υπόβαθρο: Η ιχνηλάτηση επαφών σαν μια επιδημιολογική στρατηγική έχει επανειλημμένα συμβάλλει στην ανάσχεση διάφορων παλαιότερων επιδημιών και πέτυχε τον έλεγχο της διασποράς της ασθένειας στην κοινότητα. Η συστηματική εκπαίδευση των ιχνηλατών επαφών είναι κρίσιμη στην διασφάλιση της αποτελεσματικότητας του περιορισμού της επιδημίας. Μέθοδοι: Ένα εντατικό εκπαιδευτικό σεμινάριο προσφέρθηκε σε 216 επαγγελματίες υγείας και άλλων που δουλεύουν με ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, όπως οι Ρομά, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες στην Ελλάδα, από την επιστημονική ομάδα του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Παγκόσμια Υγεία – Ιατρική των Καταστροφών» της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με την υποστήριξη της Ελβετικής Πρεσβείας στην Ελλάδα. Τα μαθήματα διεξήχθησαν μέσω διαδικτύου εξαιτίας των μέτρων περιορισμού της πανδημίας και ολοκληρώθηκαν σε 16 ώρες εντός δυο ημερών. Το πρόγραμμα των μαθημάτων του σεμιναρίου προσαρμόστηκε στα Ελληνικά χρησιμοποιώντας, κατόπιν συμφωνίας, ένα παρόμοιο εκπαιδευτικό σεμινάριο που είχε αναπτυχθεί από την Bloomberg Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου John Hopkins. Η αξιολόγηση του σεμιναρίου διεξήχθη ώστε να καθοριστεί η βραχυπρόθεσμη ικανοποίηση από την συμμετοχή σε αυτή την εκπαιδευτική σειρά μαθημάτων. Αποτελέσματα: Ένα σύνολο από το 70% των συμμετεχόντων στο σεμινάριο συμπλήρωσε τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης και όλοι οι εκπαιδευτές έδωσαν πίσω την πληροφορία στα μαθήματα. Οι εκπαιδευτικές διδακτικές ενότητες κατατάχθηκαν σαν εξαιρετικά χρήσιμες από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων και πάνω από 50% αυτών δήλωσαν ειδικά ότι τα περιεχόμενα του σεμιναρίου ήταν άμεσα σχετιζόμενα με τη δουλειά τους με ευάλωτες ομάδες. Τα περιεχόμενα σχετικά με την ηθική γύρω από την ιχνηλάτηση επαφών και τις αποτελεσματικές ικανότητες επικοινωνίας που παρουσιάστηκαν, θεωρήθηκαν τα πιο χρήσιμα. Συμπέρασμα: Το σεμινάριο ήταν καλά οργανωμένο και παρείχε τις απαιτούμενες ικανότητες για αποτελεσματική ιχνηλάτηση επαφών. Πολλοί συμμετέχοντες του σεμιναρίου σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν κάποια στοιχεία στη δουλειά τους με ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες. Οι προσπάθειες για ιχνηλάτηση επαφών δουλεύουν καλύτερα με έναν συστηματικό και συντονισμένο τρόπο και η πρόβλεψη μιας συστηματικής και οργανωμένης εκπαίδευσης μπορεί να αυξήσει πολύ την αποτελεσματικότητά της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
COVID-19, Ιχνηλάτηση επαφών, Εκπαιδευτικό σεμινάριο, ευάλωτες ομάδες, Επικοινωνιακά προσόντα, Αξιολόγηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
29
Διπλωματική εργασία_Ζακυνθινός_Οκτώβριος 2021.pdf (454 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο