«Αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών στην προσχολική εκπαίδευση για τα δικαιώματα των παιδιών. Μια εκπαιδευτική παρέμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών για επιβίωση και ανάπτυξη, μη-διάκριση και προστασία»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2965619 384 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-18
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Σακκά Θεονία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημήτρης Γκούσκος , Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών στην προσχολική εκπαίδευση για τα δικαιώματα των παιδιών. Μια εκπαιδευτική παρέμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών για επιβίωση και ανάπτυξη, μη-διάκριση και προστασία»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών στην προσχολική εκπαίδευση για τα δικαιώματα των παιδιών. Μια εκπαιδευτική παρέμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών για επιβίωση και ανάπτυξη, μη-διάκριση και προστασία»
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αποτελεί ένα ερευνητικό εγχείρημα στο νηπιαγωγείο για την αξιοποίηση των ψηφιακών παιχνιδιών σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα δικαιώματα του παιδιού. Σχεδιάστηκε και εκπονήθηκε εξ΄ αποστάσεως μια εκπαιδευτική παρέμβαση με χρήση ψηφιακών παιχνιδιών με σκοπό την εισαγωγή των νηπίων σε θέματα των δικαιωμάτων της επιβίωσης και ανάπτυξης, της μη διάκρισης και προστασίας. Μελετήθηκε η αποτελεσματικότητα του προγράμματος μέσα από την ποιοτική ανάλυση των συνεντεύξεων των παιδιών πριν και μετά την παρέμβαση, μέσα από ερωτηματολόγια ως προς το βαθμό διασκέδασής τους, και μέσα από τα έργα και τα σχόλια που παρήγαγαν κατά τις ψηφιακές δραστηριότητες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά αύξησαν τις γνώσεις τους και τα δικαιώματά τους έγιναν πιο εμφανή στη σκέψη τους. Όλα τα παιδιά προσέγγισαν τα ζητήματα των δικαιωμάτων σε σχέση με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ενώ τα νήπια ιδιαίτερα εμφάνισαν μια ηθική συλλογιστική προσεγγίζοντας την αμοιβαιότητα των κοινωνικών κανόνων. Τα ψηφιακά παιχνίδια κινητοποίησαν τη δημιουργική σκέψη, το διάλογο και τον κοινωνικό προβληματισμό των παιδιών μέσα από παιχνίδια ρόλων στη σύγχρονη εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης, υπήρξαν χρήσιμα εργαλεία ως ασύγχρονη δραστηριότητα για την δημιουργική έκφραση κοινωνικών μηνυμάτων και την αλληλεπίδραση με τους γονείς τους. Η παρούσα εργασία προτείνει χρήσιμες πρακτικές συμμετοχικής δράσης για την προώθηση της κριτικής αντιμετώπισης κοινωνικών ζητημάτων με βάση τα δικαιώματα, μέσα από ψηφιακά παιχνίδια. Περαιτέρω έρευνα θα ήταν απαραίτητη με παράλληλη διερεύνηση απόψεων γονέων και μαθητών σχετικά με τα δικαιώματα και σχετικά με τη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
δικαιώματα του παιδιού, προσχολική εκπαίδευση, ψηφιακά παιχνίδια, κοινωνική αλλαγή
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
63
Αριθμός σελίδων:
173
Διπλωματική εργασία Σακκά Θεονία.pdf (8 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο