Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ελένη-Ρεβέκα Στάιου, PhD - Επιστημονική Συνεργάτης Προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με σκοπό τη δημιουργία ενός ψηφιακού χάρτη της Κρήτης, ο οποίος θα στοχεύει στην τουριστική προώθηση του νησιού σε επισκέπτες με αναπηρία (ΑμεΑ), και ειδικότερα σε όσους έχουν σωματικές και αισθητηριακές αναπηρίες. Αρχικά, επιχειρήθηκε η κατανόηση της ίδια της αναπηρίας, σε συνδυασμό με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις που χρειάζονται, για την εύκολη ένταξη των ΑμεΑ στο κοινωνικό σύνολο. Αναζητήθηκαν λοιπόν, οι προτεραιότητες που δίνουν τα ΑμεΑ, σε ένα ενδεχόμενο ταξίδι τους, ενώ έγινε προσπάθεια να διαπιστωθεί η προσβασιμότητα ή όχι της Κρήτης. Η ερευνητική διαδικασία, βασίστηκε τόσο σε ερωτηματολόγια, όσο και σε συνεντεύξεις.
Στη συνέχεια, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, ακολούθησε η δημιουργία της ίδιας της ιστοσελίδας, η οποία βασίστηκε στο πρότυπο της τουριστικής καμπάνιας της Περιφέρειας Κρήτης, «Incredible Crete». Το «Incredible Crete+», σχεδιάστηκε με σκοπό να περιλαμβάνει όλους τους προσβάσιμους προορισμούς της Κρήτης, τους οποίους, μέσα από πληροφορίες, εικόνες, και ακριβείς τοποθεσίες, θα προτείνει στους δυνητικούς επισκέπτες ΑμεΑ. Παράλληλα, ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας πραγματοποιήθηκε έτσι ώστε να επιτρέπει και να παρακινεί την ουσιαστική αλληλεπίδραση και συμμετοχή των χρηστών. Έτσι, μέσα από το «Incredible Crete+», ο χρήστης μπορεί να σχολιάζει και να αξιολογεί τους προτεινόμενους προορισμούς, ενώ έχει τη δυνατότητα να προτείνει και νέα μέρη τα οποία θέλει να επισκεφθεί, αλλά η έλλειψη προσβασιμότητας δεν του το επιτρέπει.
Κλείνοντας, αναφορικά με τους τρόπους προώθησης του «Incredible Crete+», αποφασίστηκε ότι η Περιφέρεια Κρήτης μπορεί να διατελέσει σημαντικό ρόλο, αφού διαθέτει ήδη μια τουριστική καμπάνια για το νησί, έχοντας σχηματίσει το δικό της κοινό. Επιπρόσθετα, το επικοινωνιακό μάρκετινγκ της ιστοσελίδας, θα βασιστεί σε ένα «μείγμα» τεχνικών, όπως είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα εκπτωτικά – διαδικτυακά κουπόνια, καθώς και η διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων. Τέλος, βασικό μέσο, για να επιτευχθεί η προώθηση του «Incredible Crete+» αφορά στη χρήση περιεχομένου από τους ίδιους τους χρήστες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Προσβάσιμος τουρισμός, τουρισμός για όλους, επικοινωνιακή στρατηγική, social media μάρκετινγκ, περιεχόμενο από χρήστες