Η διδασκαλία της Σημειωτικής στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:2968044 78 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-12-05
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Πέλλα Καλλιόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
1. Ηρώ Μυλωνάκου – Κεκέ, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

2. Αργύρης Κυρίδης, Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

3. Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διδασκαλία της Σημειωτικής στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διδασκαλία της Σημειωτικής στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη:
Η επιστήμη που μελετάει τα σημεία γύρω μας και το πώς μπορεί να μάθει κανείς μέσα από την παρατήρηση και την ερμηνεία τους ονομάζεται Σημειωτική στην Εκπαίδευση. Σε πρώτο επίπεδο, η παρούσα διπλωματική εργασία βασίζεται στην μελέτη της ήδη υπάρχουσας βιβλιογραφίας που αφορά στο πεδίο της Σημειωτικής στην Εκπαίδευση κι έχει ως στόχο την παρουσίαση του επιστημονικού κεκτημένου του κλάδου αυτού, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Σημειωτική στην Εκπαίδευση είναι ένας πρόσφατος κλάδος που βρίσκεται ακόμη υπό διερεύνηση. Σε δεύτερο επίπεδο, η ερευνήτρια εφαρμόζει την μέθοδο της καταγραφής και ταξινόμησης με σκοπό να βρει τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνει χώρα η διδασκαλία της Σημειωτικής (και των εκδοχών της) στα ελληνικά πανεπιστήμια, να επιβεβαιώσει ήδη γνωστά πορίσματα της βιβλιογραφίας και να αναδείξει νέες πτυχές του θέματος που ερευνά. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ερευνήθηκε 1). η σχέση που υπάρχει μεταξύ της Σημειωτικής και της εκπαίδευσης, 2). οι τρόποι με τους οποίους δύναται να εφαρμοστεί η Σημειωτική στην Εκπαίδευση, 3). τα αποτελέσματα που δύναται να επιφέρει η εφαρμογή της, 4). ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνει χώρα η διδασκαλία της Σημειωτικής (και των εκδοχών της) στα ελληνικά πανεπιστήμια. Όσον αφορά στα πορίσματα της βιβλιογραφικής έρευνας, βρέθηκε ότι 1). η Σημειωτική προϋπήρχε της εκπαίδευσης, έχοντας την μορφή της σημείωσης και όχι του επιστημονικού κλάδου στον οποίο αναφέρεται η Σημειωτική σήμερα, 2). η Σημειωτική στην Εκπαίδευση δύναται να εφαρμοστεί με την μορφή μίας μεθοδολογίας που ουσιαστικά διέπει όλο το εύρος των επιστημών του ανθρώπου, επηρεάζοντας τις επιστήμες αυτές στον τρόπο που διδάσκονται και 3). η αξία της Σημειωτικής στην Εκπαίδευση έγκειται όχι μόνο στο επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και σε επίπεδο ανθρώπινης εξέλιξης. Τέλος, από τα ευρήματα της καταγραφής και ταξινόμησης προέκυψε ότι η Σημειωτική δεν υπάρχει στα ελληνικά πανεπιστήμια ως αυτόνομο προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών και ότι μαθήματα Σημειωτικής (και των εκδοχών της) διδάσκονται σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα Ανθρωπιστικών Σπουδών, Σπουδών Επικοινωνίας, Σπουδών Αρχιτεκτονικής, Σπουδών Τέχνης-Πολιτισμού, Παιδαγωγικών Σπουδών και Σπουδών Ιατρικής.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Σημειωτική στην Εκπαίδευση, Σημειωτική, εκπαίδευση, σημείο, ανθρώπινη εξέλιξη.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
21
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
152
Αριθμός σελίδων:
177
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Η διδασκαλία της Σημειωτικής στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.