Ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας: Απόψεις των εκπαιδευτικών, στρατηγικές μάθησης και αξιολόγησης

Διπλωματική Εργασία uoadl:2974931 123 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ανθρωπιστικές Σπουδές: Λογοτεχνία, Θέατρο και Γλώσσα στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-02-27
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Κουτσωνάκη Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευγενία Μαγουλά, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας: Απόψεις των εκπαιδευτικών, στρατηγικές μάθησης και αξιολόγησης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας: Απόψεις των εκπαιδευτικών, στρατηγικές μάθησης και αξιολόγησης
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την ορθογραφία, καθώς και τις στρατηγικές μάθησης και αξιολόγησης που χρησιμοποιούν κατά τη διδασκαλία της ορθογραφίας. Η συλλογή δεδομένων έγινε μέσα από τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού τύπου το οποίο κατασκευάστηκε ειδικά για τη συγκεκριμένη έρευνα. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε και συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε σχολικές μονάδες και σε προσωπικά email των εκπαιδευτικών. Σε χρονικό διάστημα ενός μήνα από 15 Μαΐου έως 15 Ιουνίου συλλέχθηκαν 125 ερωτηματολόγια απαντημένα από εκπαιδευτικούς δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Η περιγραφική στατιστική των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πολύ σημαντικό το θέμα της διδασκαλίας της ορθογραφίας και μάλιστα πιστεύουν ότι τα ορθογραφικά λάθη των μαθητών οφείλονται κυρίως στη μικρή επαφή των μαθητών με τον γραπτό λόγο και στη μη ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων. Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν μια μεγάλη ποικιλία μεθόδων για τη διδασκαλία της ορθογραφίας και μάλιστα φαίνεται να είναι κάτι που απασχολεί τον Έλληνα δάσκαλο καθημερινά. Μάλιστα ένα μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών δείχνει ότι αξιοποιεί τα λάθη των μαθητών του. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι είναι αναγκαίο να πραγματοποιηθούν αλλαγές στη διδασκαλία της ορθογραφίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα . Τέλος, η αξιολόγηση της ορθογραφίας είναι κάτι που γίνεται καθημερινά στα ελληνικά σχολεία, χρησιμοποιώντας οι εκπαιδευτικοί διάφορους τρόπους τόσο για τον έλεγχο όσο και για τη διόρθωση των γραπτών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
ορθογραφία, στρατηγικές μάθησης, αξιολόγηση, απόψεις των εκπαιδευτικών, διδασκαλία της ορθογραφίας, ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
54
Αριθμός σελίδων:
155
Διπλωματική_Ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας. Απόψεις των εκπαιδευτικών, στρατηγικές μάθησης και αξιολόγησης.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο