Users at the center of designing informal learning experiences

Επιστημονική δημοσίευση - Άρθρο Περιοδικού uoadl:3025143 95 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Ερευνητικό υλικό ΕΚΠΑ
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Τίτλος:
Users at the center of designing informal learning experiences
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Αγγλικά
Περίληψη:
Designing interactive learning experiences for informal educational settings, such as museums, presents challenges due to the particularities of context. In this presentation, the implications of applying user modeling and human computer interaction methods in the design of informal digital learning experiences will be highlighted. The discussion will be based on the example of the CHESS project and its formative and summative evaluation effort in two museums. © 2013 Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
Έτος δημοσίευσης:
2013
Συγγραφείς:
Roussou, M.
Περιοδικό:
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
Εκδότης:
Springer-Verlag
Τόμος:
7926 LNAI
Σελίδες:
552-553
Λέξεις-κλειδιά:
Artificial intelligence; Design; Human computer interaction, Digital-learning; Educational settings; Informal learning; Interactive learning; User Modeling, Learning systems
Επίσημο URL (Εκδότης):
DOI:
10.1007/978-3-642-39112-5_56
Το ψηφιακό υλικό του τεκμηρίου δεν είναι διαθέσιμο.