Μελέτη της Πρωτοβουλίας #metoogreece με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση ανδρών και γυναικών για τη σεξουαλική παρενόχληση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3198020 114 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-04-17
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Μπελίτση Μαρία Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ελένη Ρεβέκκα Στάιου, Διδάκτωρ. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελέτη της Πρωτοβουλίας #metoogreece με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση ανδρών και γυναικών για τη σεξουαλική παρενόχληση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Study of the #metoogreece initiative aimed at informing and raising awareness of sexual harassment, for men and women
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία μελετά το εγχείρημα #metoogreece, μία πολιτική πρωτοβουλία όπως έχει οργανωθεί από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και επισήμως ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό κο Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση ανδρών και γυναικών για τη σεξουαλική παρενόχληση.
Το θεωρητικο πλαίσιο της σεξουαλικής παρενόχλησης είναι αρκετά δυσδιάκριτο με αμφιλεγόμενους όρους, και έντονη την αδυναμία αναγνώρισης ενός περιστατικού ως σεξουαλική παρενόχληση, για αυτό αποτυπώνονται σαφή, απτά παραδείγματα από το EEOC.
Αναλύεται το κίνημα #Metoo, όπως αναδύθηκε στην Αμερική, περιγράφοντας συνοπτικά τις μαρτυρίες των γυναικών που κατήγγειλαν τους Bill Cosby, Harvey Weinstein, Kevin Spacey και Larry Nassar. Το κίνημα #Metoo γρήγορα έλαβε προεκτάσεις σε όλες τις χώρες όπως Αυστραλία (καμπάνια #Now), την Ινδία, κ.α.
Στην Ελλάδα, έφτασε με τη μαρτυρία της Σοφίας Μπεκατώρου και ακολούθησαν καταγγελίες έναντι διάσημων προσώπων στον καλλιτεχνικό και αθλητικό χώρο. Το κίνημα οδήγησε σε αλλαγές σε επαγγελματικό και νομικό τομέα, με τη δημιουργία κώδικα δεοντολογίας αλλά και αναθεώρηση ποινών για καταγγελίες σεξουαλικής και λοιπών παρενοχλητικών συμπεριφορών. Ως αποτέλεσμα, ανακοινώθηκε δημοσίως η δημιουργία της ιστοσελίδας metoogreece.gr που θα λειτουργήσει ως κεντρική πλατφόρμα πληροφόρησης για το κοινό, ανακοίνωσης δράσεων και επιμέρους πρωτοβουλιών.
Η παρούσα μελέτη, με κεντρικό άξονα τη μελέτη και αξιολόγηση της ιστοσελίδες, επιχειρεί να αναζητήσει το είδος των πληροφοριών που ο κόσμος επιθυμεί να αναζητήσει σε μία επικοινωνιακή πρωτοβουλία ενημέρωσης, τα μέσα επικοινωνίας που είναι καταλληλότερα για την διείσδυση του μηνύματος πληροφόρησης, ψηφιακά και μη. Διερευνά το περιεχόμενο του μηνύματος που θα επικοινωνηθεί, στα διάφορα κανάλια επικοινωνίας ενώ γίνεται προσπάθεια αναζήτησης νέων επιπρόσθετων δράσεων που θα πλαισιώσουν την καμπάνια.
Θέτει συγκεκριμένες υποθέσεις, για την δυσκινησία του Δημοσίου Τομέα, την χρησιμότητα σύμπραξης με Ιδιωτικό Φορέα, και την Κοινωνία των Πολιτών καθώς και την ενίσχυση της προβολής του εγχειρήματος με την προσθήκη διάσημου προσώπου ως πρεσβευτή. Επισημαίνει την ανάγκη σχεδιασμού ενός marketing plan, που βασίζεται στο συνδυασμό παραδοσιακών και μη μεθόδων επικοινωνίας ενώ τονίζει την χρήση απλής και κατανοητής γλώσσας για την επιτυχία της διείσδυσης του κοινωνικού μηνύματος.
Η ιστοσελίδα #Metoogreece, αξιολογείται σε επίπεδο περιεχομένου, πλοήγησης και συνολικής εμπειρίας παρά την πιλοτική της μορφή, ενώ η πρωτοβουλία συνολικά μελετάται ως προς την αποτελεσματικότητα της στην μετάδοση του κοινωνικού μηνύματος. Υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις, σε περιεχόμενο, απουσία παραδοσιακών μεθόδων επικοινωνίας (τηλεοπτικό μήνυμα, ραδιοφωνικό Spot, αφίσα σε φυσική μορφή, εκδηλώσεις, κ.α.).
Για τον σκοπό αυτό, διεξήχθη μια συνολική έρευνα, ποιοτική και ποσοτική, με τη μορφή ερωτηματολογίου και συνέντευξης ώστε να αξιολογηθούν σε πρώτο επίπεδο τα ευρήματα από την γνώμη του κοινού. Τα συμπεράσματα, απαντούν στα ερευνητικά ερωτήματα και υποθέσεις, και χρησιμοποιούνται ως κόμβος για την επιλογή νέων προτάσεων του ερευνητή.
Εν συνεχεία, συγκροτήθηκε ομάδα εστίασης για την αξιολόγηση των ιδεών, ώστε να συμπεριληφθούν στη συνολική αποτίμηση και να ερμηνευθεί η δυνατότητα εφαρμογής τους καθώς και η πιθανή επιτυχία τους. Επιπρόσθετες και συμπληρωματικές ιδέες προέκυψαν κατά τη διεξαγωγή της ομάδας εστίασης.
Κλείνοντας, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της συνολικής έρευνας, τα εμπόδια και ελλείψεις που συναντήθηκαν, αλλά και γίνεται αναφορά σε νέους προσανατολισμούς και μελέτες που κρίνονται αναγκαίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνικά Δίκτυα, Ψηφιακά Μέσα για Καλό
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
139
Αριθμός σελίδων:
186
Διπλωματική_Μπελίτση Μαρία-Ελένη_AM.7983092000016.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο