Ο χαρακτήρας και ο σκοπός του Μαθήματος των Θρησκευτικών: Έρευνα για τις Αντιλήψεις των Θεολόγων Εκπαιδευτικών της ελληνικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3221197 216 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συστηματικής Θεολογίας
Βιβλιοθήκη Θεολογικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-18
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Ζευκιλή Ευαγγελία-Όλγα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Κορναράκης, Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Σταύρος Γιαγκάζογλου, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο χαρακτήρας και ο σκοπός του Μαθήματος των Θρησκευτικών: Έρευνα για τις Αντιλήψεις των Θεολόγων Εκπαιδευτικών της ελληνικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο χαρακτήρας και ο σκοπός του Μαθήματος των Θρησκευτικών: Έρευνα για τις Αντιλήψεις των Θεολόγων Εκπαιδευτικών της ελληνικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής διατριβής είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των εν ενεργεία Θεολόγων-Εκπαιδευτικών στην Ελλάδα σε σχέση με τους σκοπούς του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ), και τον τρόπο με τον οποίο αυτές επηρεάζονται από τις προσωπικές θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Η ποσοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι Θεολόγοι-Εκπαιδευτικοί έδειξαν να προτιμούν όλες τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις με αμυδρή προτεραιότητα στη Νεωτερική και Μετανεωτερική Προσέγγιση, χωρίς όμως να περιθωριοποιούν την Προνεωτερική. Ως προς τον τρόπο διδακτικής τους τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μεγάλη προτεραιότητα δίνουν στον σκοπό (γιατί) του μαθήματος και ύστερα στη μέθοδο (πώς) και στο περιεχόμενο (τι). Σε ό,τι αφορά την πίστη τους αυτή φαίνεται να επηρεάζει την προτίμησή τους για τους σκοπούς της Θ.Ε., αφού όσο πιο αυξημένη είναι τόσο προτιμούν περισσότερο την Προνεωτερική-Παραδοσιακή και τη Νεωτερική-Μοντέρνα προσέγγιση παρά τη Μετανεωτερική-Μεταμοντέρνα. Η πίστη, επίσης, φαίνεται να κατέχει πολύ σημαντική θέση στη ζωή των Θεολόγων-Εκπαιδευτικών, ενώ η θρησκευτικότητα τους όχι τον ίδιο βαθμό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά:
Θρησκευτική Εκπαίδευση, Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, Σκοποί της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης, Προσωπική εκπαιδευτική θεωρία, Θρησκευτικές και μη Θρησκευτικές πεποιθήσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
184
Αριθμός σελίδων:
214
ΖΕΥΚΙΛΗ-ΠΕΡΓΑΜΟΣ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο