Γλωσσική ενσωμάτωση ενήλικων προσφύγων και αιτούντων άσυλο: Μια μελέτη περίπτωσης της εφαρμογής της εργαλειοθήκης L.I.A.M. στο ελληνικό πλαίσιο.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3228888 58 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-01
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Κούτρα Γαρυφαλλιά-Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μιχάλης Αθανάσιος, Αναπληρωτής καθηγητής, Παιδαγωγικό τμήμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Παρθένης Χρήστος, Αναπληρωτής καθηγητής, Παιδαγωγικό τμήμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μπούρας Αντώνιος, μέλος ΕΔΙΠ, Παιδαγωγικό τμήμα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Γλωσσική ενσωμάτωση ενήλικων προσφύγων και αιτούντων άσυλο: Μια μελέτη περίπτωσης της εφαρμογής της εργαλειοθήκης L.I.A.M. στο ελληνικό πλαίσιο.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Γλωσσική ενσωμάτωση ενήλικων προσφύγων και αιτούντων άσυλο: Μια μελέτη περίπτωσης της εφαρμογής της εργαλειοθήκης L.I.A.M. στο ελληνικό πλαίσιο.
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως στόχο να μελετήσει τα εργαλεία της διαδικτυακής εργαλειοθήκης που δημιουργήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης στο πλαίσιο του προγράμματος Γλωσσική Ένταξη Ενήλικων Μεταναστών (Linguistic Integration of Adult Migrants – LIAM) και να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνεται η γλωσσική υποστήριξη προσφύγων και αναγνωρισμένων αιτούντων άσυλο σε μαθήματα που αξιοποιείται η εργαλειοθήκη L.I.A.M. στο ελληνικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα με επτά συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς από Μ.Κ.Ο. της Αττικής και της Θεσσαλονίκης που αξιοποιούν στα μαθήματα τους την εργαλειοθήκη. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων η χρησιμότητα και προσφορά της εργαλειοθήκης φάνηκε αρκετά ωφέλιμη και σημαντική, χωρίς ωστόσο να αποτελεί το μοναδικό εκπαιδευτικό βοήθημα στη διδασκαλία τους, αλλά με την εργαλειοθήκη να λειτουργεί επικουρικά και συνδυαστικά και με τα άλλα εκπαιδευτικά εγχειρίδια που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί στα μαθήματά τους. Σε κάθε περίπτωση μια πιο διευρυμένη έρευνα θα φώτιζε σε μεγαλύτερο βαθμό κατά πόσο επιτυγχάνεται η γλωσσική υποστήριξη προσφύγων και αιτούντων άσυλο στην Ελλάδα σε μαθήματα που αξιοποιείται η εργαλειοθήκη L.I.A.M., ξεπερνώντας τους περιορισμούς της συγκεκριμένης έρευνας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
πρόσφυγες, αιτούντες άσυλο, γλωσσική υποστήριξη, γλωσσική ενσωμάτωση, δεύτερη γλώσσα.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
32
Αριθμός σελίδων:
78
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ_ΚΟΥΤΡΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ- ΙΩΑΝΝΑ.pdf
696 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.