Από τον καμβά στην οθόνη. Οι εικαστικές εγγραφές στην ταινία Melancholia (2011) του Δανού σκηνοθέτη Lars von Trier

Διπλωματική Εργασία uoadl:3315397 70 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτισμικές και Κινηματογραφικές Σπουδές
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-04-04
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Βήκου Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευαγγελία Διαμαντοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμημα Eπικοινωνιας και ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Από τον καμβά στην οθόνη. Οι εικαστικές εγγραφές στην ταινία Melancholia (2011) του Δανού σκηνοθέτη Lars von Trier
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Από τον καμβά στην οθόνη. Οι εικαστικές εγγραφές στην ταινία Melancholia (2011) του Δανού σκηνοθέτη Lars von Trier
Περίληψη:
Ο ρόλος της εικόνας έχει υπάρξει καθοριστικός για το κοινωνικό, πολιτικό, πολιτισμικό γίγνεσθαι, αλλά και για όλη την εξέλιξη της ιστορίας του ανθρώπου. Συχνά, οι τέχνες διαπλέκονται για την παραγωγή ενός νέου έργου και η διακειμενικότητα καθίσταται αναγκαία για την ερμηνεία και την εξέλιξη της αισθητικής της αναπαράστασης. Σε αυτή την εργασία θα εξετασθούν οι εικαστικές εγγραφές στην ταινία «Melancholia» (2011) του Δανού σκηνοθέτη Lars von Trier. Το κινηματογραφικό έργο αποτυπώνει θεματικές που αφορούν την ζωή και τον θάνατο, την ενοχή και την τιμωρία και κυρίως την μελαγχολία. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της προβολής γνωστών αναγεννησιακών πινάκων, οι οποίοι εντείνουν την αίσθηση και μαρτυρούν την διαχρονικότητα των ζητημάτων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Lars von Trier, μελαγχολία, Freud, αναγεννησιακή εποχή, εικαστικές τέχνες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
62
Αριθμός σελίδων:
83
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΒΗΚΟΥ Μ.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο