«Η συμβολή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Μελέτη περίπτωσης»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3328682 48 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-05-19
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Λιθαδιώτη Στυλιανή-Μαλαματένια
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εποπτεία εργασίας
Φιλιππάτου Αδαμαντία

Τριμελής επιτροπή καθηγητών
Φιλιππάτου Αδαμαντία,
Πολυχρόνη Φωτεινή,
Λαμπροπούλου Αικατερίνη
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η συμβολή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Μελέτη περίπτωσης»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Μελέτη περίπτωσης
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην μελέτη της εφαρμογής της αποτελεσματικότητας της
διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε ένα μαθητή με ΔΑΦ όπου φοιτά στην έκτη δημοτικού στο
γενικό σχολείο. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη αποτελεσματικών διδακτικών
στρατηγικών και μέσων για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και του μαθησιακού
περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση των προβλημάτων μάθησης του παραπάνω μαθητή. Στο
πλαίσιο της εφαρμογής της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στόχος, επίσης, ήταν η ενίσχυση
της συνεργασίας και η εφαρμογή της συνδιδασκαλίας μεταξύ του εκπαιδευτικού παράλληλης
στήριξης και του εκπαιδευτικού γενικής αγωγής της τάξης για την καλύτερη συμπερίληψη του
μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στην τάξη και στο σχολικό πλαίσιο. Πρόκειται για
μελέτη περίπτωσης που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022. Στην
παρούσα μελέτη χρησιμοποιούνται πρωτόκολλα αξιολόγησης των μαθησιακών αναγκών,
πρωτόκολλα δομημένης παρατήρησης για την παρακολούθηση της μαθησιακής πορείας και
ψυχοκοινωνικής εξέλιξης του μαθητή, καθώς επίσης, στην αρχή αλλά και στο τέλος της
παρέμβασης χορηγήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις με τον εκπαιδευτικό και την οικογένεια
του μαθητή. Τέλος, δημιουργήθηκε διαφοροποιημένο εκπαιδευτικό υλικό βασισμένο στις
αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και προσαρμοσμένο στις μαθησιακές ανάγκες του
μαθητή. Mε την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας αναδείχθηκαν σημαντικά
αποτελέσματα τόσο για την ενίσχυση της κατανόησης, την καλλιέργεια γραπτού λόγου, την
ενεργό συμμετοχή και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του συμμετέχοντα μαθητή όσο και για
την δημιουργία συμπεριληπτικού και συνεργατικού κλίματος στην τάξη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
διαφοροποιημένη διδασκαλία, μελέτη περίπτωσης, αυτισμός
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
194
Αριθμός σελίδων:
148
Διπλωματική εργασία ΠΜΣ σχολικής ψυχολογίας- Λιθαδιώτη Στ (1) (3).pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο