Εφαρμογή της μεθόδου “Μάθηση μέσω Διδασκαλίας” στο δημοτικό σχολείο: αντιλήψεις των μαθητών

Διπλωματική Εργασία uoadl:3331162 75 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία και Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-06-12
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Γιαννάκης Ορέστης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Τσώλη Κωνσταντίνα, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Μπαμπάλης Θωμάς, Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Λαζαράκου Ελισάβετ, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εφαρμογή της μεθόδου “Μάθηση μέσω Διδασκαλίας” στο δημοτικό σχολείο: αντιλήψεις των μαθητών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εφαρμογή της μεθόδου “Μάθηση μέσω Διδασκαλίας” στο δημοτικό σχολείο: αντιλήψεις των μαθητών
Περίληψη:
Οι μέθοδοι αλληλοδιδασκαλίας είναι μια συγκεκριμένη μορφή διδασκαλίας κατά την οποία οι μαθητές λαμβάνουν έναν διαφορετικό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης, αυτή του δασκάλου. Η εφαρμογή τέτοιων μεθόδων παρατηρείται από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, όπου ο τρόπος εφαρμογής τους και η στόχευσή τους αλλάζει καθώς αλλάζουν οι ανάγκες των κοινωνιών. Μια σύγχρονη μορφή αυτών των μεθόδων ονομαζόμενη “Μάθηση μέσω διδασκαλίας”, αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1980 στη Γερμανία, η οποία έχει κατά κύριο λόγο χρησιμοποιηθεί εντός του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος και πιο συχνά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην παρούσα έρευνα γίνεται εφαρμογή της μεθόδου σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ελληνική πραγματικότητα, όπου δεκαέξι (16) συμμετέχοντες μαζί με τη δασκάλα τους κάνουν τρία (3) ωριαία μαθήματα πληροφορικής με αυτή τη μέθοδο. Στην έρευνα χρησιμοποιείται ποιοτική προσέγγιση συλλογής δεδομένων, με τη διενέργεια συνεντεύξεων σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν αλλά και καταγραφή παρατηρήσεων με δύο μορφές κλείδας παρατήρησης από τον ερευνητή. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι μαθητές ενδιαφέρονται για την εφαρμογή της μεθόδου αυτής, λόγω της γενικής αλλαγής την οποία αυτή επιφέρει, λόγω της αλλαγής ρόλων και της χρήσης γλώσσας την οποία βιώνουν ως οικεία. Η προηγούμενη εμπειρία τους τους καθοδηγεί σημαντικά στο νέο αυτό περιβάλλον διδασκαλίας ενώ εντοπίζεται έλλειψη εμπιστοσύνης στην ικανότητα των μαθητών από τους ίδιους τους μαθητές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
μέθοδος διδασκαλίας, αλληλοδιδασκαλία, μάθηση μέσω διδασκαλίας
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
102
Αριθμός σελίδων:
141
Διπλωματική εργασία Γιαννάκης Ορέστης.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο