Les écoles du soir de la Ligue franco-hellénique (1918-1923) La contribution des écoles au projet de la démocratisation géographique de l'enseignement du français en Grèce

Διπλωματική Εργασία uoadl:3364233 151 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Λογοτεχνία και Πολιτισμός
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-11-10
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Βιτωράκη Μαρία-Εμμανουέλλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Νικόλας Μανιτάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Δέσποινα Προβατά, Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Λουκία Ευθυμίου, Καθηγήτρια, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Les écoles du soir de la Ligue franco-hellénique (1918-1923) La contribution des écoles au projet de la démocratisation géographique de l'enseignement du français en Grèce
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι απογευματινές σχολές του ελληνογαλλικού Συνδέσμου (1918-1923) Η συμβολή των σχολών στο σχέδιο γεωγραφικού εκδημοκρατισμού της διδασκαλίας των γαλλικών στην Ελλάδα
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα πάνω στις απογευματινές σχολές του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου που άρχισαν να λειτουργούν στις αρχές του 20ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα το 1918. Εκείνη την περίοδο, από τη μία η Γαλλία πρέπει να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο δείχνοντας παράλληλα τη δύναμή της στο εξωτερικό κι από την άλλη, η Ελλάδα έρχεται αντιμέτωπη με τον Εθνικό Διχασμό, όπως είναι γνωστή η αντιπαράθεση ανάμεσα στον τότε βασιλιά της Ελλάδας, Κωνσταντίνο και τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Ως αποτέλεσμα του διχασμού εκείνη την περίοδο, υπάρχει και μια έντονη γαλλογερμανική αντιπαράθεση στην ελληνική κοινωνία, η οποία παίρνει πολλές διαστάσεις, ενισχύοντας επίσης τη γαλλική προπαγάνδα στη χώρα. Αυτή η προπαγάνδα πήρε πολλές διαστάσεις σε πολλούς τομείς στην Ελλάδα, καθώς και στην εκπαίδευση.
Στόχος αυτών των σχολών είναι η διάδοση του εγχειρήματος «γαλλικά για όλους» που ίσως συμβάλουν στην αρχή του εκδημοκρατισμού της διδασκαλίας των γαλλικών στην Ελλάδα. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι επίσης η εξέταση αυτών των παραμέτρων που οδηγούν σε αυτή την προσπάθεια εκδημοκρατισμού, καθώς οι σχολές του Συνδέσμου προσφέρουν μαθήματα με φθηνά δίδακτρα τα οποία μπορούν να παρακολουθήσουν μαθητές γυμνασίου και λυκείου και των δύο φύλων που προέρχονται από όλες τις κοινωνικές βαθμίδες. Τον 20ο αιώνα, παρατηρούμε επίσης ότι η γαλλική γλώσσα αρχίζει και γίνεται ένα απαραίτητο εφόδιο στον επαγγελματικό τομέα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
Ελληνογαλλικός Σύνδεσμος, γαλλικά, απογευματινές σχολές, εκπαίδευση, Ελλάδα, δίδακτρα, εκδημοκρατισμός.
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
1
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
28
Αριθμός σελίδων:
50
Les écoles du soir de la Ligue franco-hellénique VITORAKI MARIA EMMANOUELLA.pdf (921 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο