Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής στο θέμα της αξιολόγησής τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:3396817 104 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-23
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Αρβανίτης Ηλίας
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνία Σαμαρά, Μέλος ΕΔΙΠ
Αντιγόνη - Άλμπα Παπακωνσταντίνου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ
Ιωάννης Ρουσσάκης, Επίκουρος Καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής στο θέμα της αξιολόγησής τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής στο θέμα της αξιολόγησής τους
Περίληψη:
Η εφαρμογή της αξιολόγησης στην Ελλάδα έχει συναντήσει σημαντικά εμπόδια και
αντιστάσεις. Με αφετηρία την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 9950/ΓΔ5 του
2023 μέσω της οποίας καθορίζονται τα κριτήρια της ατομικής αξιολόγησης,
εξετάστηκαν οι στάσεις των εκπαιδευτικών γενικώς έναντι της αξιολόγησης, αλλά και
συγκεκριμένα έναντι των όσων προβλέπει η Υπουργική Απόφαση. Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων αυτοαναφοράς σε ένα δείγμα 120
εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής. Με βάση την έρευνα η οποία
πραγματοποιήθηκε, μπορούν να εξαχθούν ορισμένα κεντρικά συμπεράσματα. Με
βάση την περιγραφική ανάλυση των δεδομένων, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η
αξιολόγηση συμβάλλει ουσιωδώς στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού
έργου, έχοντας μια ιδιαίτερα θετική αποτίμηση για τις παραμέτρους που προβλέπονται
από την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση. Οι εκπαιδευτικοί διάκεινται θετικά για την
αξιολόγηση από ομότιμούς τους, θεωρούν ότι η αξιολόγηση θα βελτίωνε το κλίμα που
επικρατεί στις σχολικές μονάδες και πως θα μπορούσε να οδηγήσει στην αύξηση του
κύρους των εκπαιδευτικών. Μέσω της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας φαίνεται
πως αντιμετωπίζονταν φαινόμενα χαλάρωσης και αδιαφορίας των εκπαιδευτικών.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί της μελέτης θεωρούν καταλυτικής σημασίας το ρόλο του
διευθυντή, αλλά και του σχολικού συμβούλου. Συνολικότερα, οι εκπαιδευτικοί
θεωρούν κεντρικής σημασίας την αξιολόγηση για την επαγγελματική ανάπτυξη των
εκπαιδευτικών, ενισχύοντας τα δυνατά τους σημεία και καθιστώντας τους
αποτελεσματικότερους στη διδασκαλία, έχοντας επομένως εν τέλει ως αποτέλεσμα τη
βελτίωση της εκπαιδευτικής προόδου των μαθητών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
αξιολόγηση, εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικό σύστημα, στάσεις, Υπουργική Απόφαση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
81
Αριθμός σελίδων:
159
ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ.pdf (5 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο