Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Ακαδημαϊκή Αισιοδοξία και την Εργασιακή Εξουθένωση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398314 21 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-31
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Παυλιδάκη Χαρά-Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ (Επόπτρια)
Φωτεινή Πολυχρόνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ (Μέλος)
Διαμάντω Φιλιππάτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ (Μέλος)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Ακαδημαϊκή Αισιοδοξία και την Εργασιακή Εξουθένωση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Ακαδημαϊκή Αισιοδοξία και την Εργασιακή Εξουθένωση
Περίληψη:
Η ακαδημαϊκή αισιοδοξία περιγράφει τις πεποιθήσεις και τις στάσεις των
εκπαιδευτικών που επιδιώκουν να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα όσον αφορά τις επιδόσεις των μαθητών τους και περιλαμβάνει τρεις επιμέρους διαστάσεις: την
αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών, την ακαδημαϊκή έμφαση και την εμπιστοσύνη στους μαθητές και στους γονείς. Στη παρούσα μελέτη διερευνώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ακαδημαϊκή αισιοδοξία ως ατομικό χαρακτηριστικό και τη σχέση της με την εργασιακή εξουθένωση. Επιπλέον, μελετάται αν οι δημογραφικοί παράγοντες, τα έτη προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών και η βαθμίδα στην οποία εργάζονται, σχετίζονται με την ακαδημαϊκή αισιοδοξία και την εργασιακή εξουθένωση. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 338 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από διαφορετικές περιοχές στην Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν την κλίμακα της Ακαδημαϊκής Αισιοδοξίας των Εκπαιδευτικών (Hoy et al., 2008) και την κλίμακα της Ποιότητας της Επαγγελματικής Ζωής (Stamm, 2009). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ακαδημαϊκή αισιοδοξία έχει αρνητική συσχέτιση με την εργασιακή εξουθένωση και πως το επίπεδο αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών είναι η διάσταση της αισιοδοξίας που έχει τη σημαντικότερη αρνητική συσχέτιση. Επιπροσθέτως, φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαθέτουν υψηλότερα επίπεδα ακαδημαϊκής αισιοδοξίας, σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη σημασία της ανάπτυξης της ακαδημαϊκής αισιοδοξίας των εκπαιδευτικών ως προστατευτικό παράγοντα απέναντι στην εργασιακή εξουθένωση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
ακαδημαϊκή αισιοδοξία, αυτοαποτελεσματικότητα, εμπιστοσύνη σε μαθητές και γονείς, ακαδημαϊκή έμφαση, εργασιακή εξουθένωση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
75
Αριθμός σελίδων:
96
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-11-30.

ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ_ΠΑΥΛΙΔΑΚΗ- final.pdf
895 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-11-30.