Investigating the Role of Individual Differences in Predicting the Severity of Cybersickness Symptoms in Virtual Reality

Διπλωματική Εργασία uoadl:3399893 37 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κυβερνοψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-29
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Γιαννακόπουλος Αναστάσιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μεταδιδακτορικός Ερευνητής – Παναγιώτης Κουρτέσης
Αναπληρωτής Καθηγητής – Πέτρος Ρούσσος
Αναπληρωτής Καθηγητής – Ιωάννης Τσαούσης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Investigating the Role of Individual Differences in Predicting the Severity of Cybersickness Symptoms in Virtual Reality
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διερεύνηση του ρόλου των Ατομικών Διαφορών στην στην πρόβλεψη της σοβαρότητας των συμπτωμάτων της Κυβερνοασθένειας στην Εικονική Πραγματικότητα
Περίληψη:
Αυτή η μελέτη ερευνά τους προγνωστικούς παράγοντες της κυβερνοασθένειας σε περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας, επικεντρώνοντας στην επίδραση των ατομικών διαφορών όπως η ηλικία, το φύλο, η ευαισθησία στην κίνηση, το VIMS και οι προηγούμενες εμπειρίες ψηφιακής αλληλεπίδρασης. Συνολικά 47 συμμετέχοντες ηλικίας 18-45 ετών συμπλήρωσαν τα MSSQ, VIMSSQ, GSQ, και CSQ-VR, και εμβυθίστηκαν σε ένα περιβάλλον VR που περιελάμβανε μια βόλτα με τρενάκι του λούνα παρκ. Οι απαντήσεις στο CSQ-VR συλλέχθηκαν τόσο πριν όσο και μετά τη βόλτα για να μετρηθούν οι αλλαγές στα επίπεδα της κυβερνοασθένειας. Η μελέτη συνδύασε τις μετρήσεις MSSQ και VIMSSQ για να ποσοτικοποιήσει το ιστορικό ευαισθησίας, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητά τους στην πρόβλεψη των αποτελεσμάτων της κυβερνοασθένειας. Οι δημογραφικές μεταβλητές όπως η ηλικία και το φύλο δεν ήταν σημαντικοί προγνωστικοί παράγοντες της έντασης της κυβερνοασθένειας. Αντίθετα, τα ατομικά ιστορικά ευαισθησίας στην ασθένεια της κίνησης και VIMS αναδείχθηκαν ως σημαντικοί προγνωστικοί παράγοντες. Επιπλέον, οι εμπειρίες ψηφιακής αλληλεπίδρασης, ειδικά στα βιντεοπαιχνίδια και στη χρήση smartphones, ήταν επίσης σημαντικοί προγνωστικοί παράγοντες. Επισημαίνεται ότι ο συνδυασμός των μετρήσεων CSQ-VR και GCQ αποκάλυψε ότι η εξειδίκευση σε παιχνίδια FPS συνδέεται έντονα με τη μείωση των συμπτωμάτων της κυβερνοασθένειας, τονίζοντας τις προστατευτικές επιδράσεις συγκεκριμένων τύπων εμπειριών σε βιντεοπαιχνίδια. Αυτή η μελέτη προωθεί την κατανόησή μας για την κυβερνοασθένεια ενσωματώνοντας εμπειρικά ευρήματα με θεωρητικές διορατικότητες, υποδεικνύοντας ότι η σοβαρότητα της κυβερνοασθένειας μπορεί να μειωθεί λαμβάνοντας υπόψη την ατομική ευαισθησία και το ιστορικό των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων. Οι γνώσεις που αποκτήθηκαν μπορούν να βελτιώσουν την κατανόηση της σχέσης μεταξύ των ατομικών διαφορών και της ευαισθησίας στην κυβερνοασθένεια, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για την πρόληψη και τη διαχείρισή της σε περιβάλλοντα VR.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Κυβερνοασθένεια, Εικονική Πραγματικότητα, VR, Ατομικές Διαφορές, Έξυπνα Κινητά Τηλέφωνα, Δεξιότητες βιντεοπαιχνιδιών, Ασθένεια κίνησης
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
131
Αριθμός σελίδων:
70
Individual-Differences-in-Predicting-Cybersickness-Symptoms-in-VR-Cyberpsychology-2024-Anastasios-Giannakopoulos.pdf (733 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο