Ο Ρόλος του Διευθυντή στη Διαχείριση και Αντιμετώπιση Κρίσεων στο Χώρο του Σχολείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:3401994 8 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Τσακίρη Νικολέττα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπουσα: Κωνσταντίνα Τσώλη Αν. Καθηγήτρια ΕΚΠΑ ΠΤΔΕ
Μέλος: Θωμάς Μπαμπάλης Καθηγητής ΕΚΠΑ ΠΤΔΕ
Μέλος: Νικόλαος Αλεξόπουλος Επ. Καθηγητής ΕΚΠΑ ΠΤΔΕ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο Ρόλος του Διευθυντή στη Διαχείριση και Αντιμετώπιση Κρίσεων στο Χώρο του Σχολείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο Ρόλος του Διευθυντή στη Διαχείριση και Αντιμετώπιση Κρίσεων στο Χώρο του Σχολείου
Περίληψη:
Ο ρόλος του διευθυντή στη διαχείριση και αντιμετώπιση κρίσεων στο χώρο του σχολείου είναι κρίσιμος για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ευημερίας των μαθητών, του προσωπικού και της κοινότητας γενικότερα. Ο διευθυντής θα πρέπει να διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να αντιμετωπίσει κρίσιμες καταστάσεις, να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τα μέλη της σχολικής κοινότητας και να συντονίζει τις δράσεις αντίδρασης και ανάκαμψης. Οι βασικές ευθύνες του περιλαμβάνουν την εκπόνηση και την αναθεώρηση σχεδίων αντιμετώπισης κρίσεων, τη διοικητική υποστήριξη κατά τη διάρκεια των εκτάκτων καταστάσεων, όπως και τη διευθέτηση της επικοινωνίας με τους γονείς, τις αρχές και άλλα σχολεία ή οργανισμούς.
Ως εκ τούτου, κύριος σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση μεθόδων και τρόπων διαχείρισης και αντιμετώπισης κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον από τον ηγέτη της σχολικής μονάδας, τον διευθυντή. Σημαντική θεωρείται η ανάδειξη της ανάγκης ενημέρωσης και κατάλληλης προετοιμασίας ενός έγκαιρου και αποτελεσματικού σχεδίου διαχείρισης και αντιμετώπισης κρίσεων, τόσο των διευθυντών, όσο και των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων, για τις κρίσεις με τις οποίες ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωποι κατά την εκπαιδευτική τους πορεία.
Για τη συλλογή των δεδομένων, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ερωτηματολογίου, το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά σε εκπαιδευτικούς, τόσο της δημόσιας, όσο και της ιδιωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στην περιοχή της Αττικής. Ακολούθως, τα δεδομένα επεξεργάστηκαν στατιστικά, χρησιμοποιώντας το στατιστικό πακέτο ανάλυσης δεδομένων SPSS. Τέλος, τα αποτελέσματα προέβαλαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του διευθυντή στη διαχείριση και αντιμετώπιση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον, μέσω της επικοινωνίας και της δημιουργίας θετικών σχέσεων με τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Κρίσεις, Διαχείριση κρίσεων σε σχολικές μονάδες, Διευθυντές, Ρόλος Διευθυντή, Εκπαιδευτικοί
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
160
Αριθμός σελίδων:
135
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΤΣΑΚΙΡΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.