Κοινωνικοπαιδαγωγικές Δεξιότητες Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δημιουργική Αυτοαποτελεσματικότητα, Δημιουργική Προσαρμοστικότητα και Λειτουργικές Αντιλήψεις. Μία Συσχετιστική έρευνα

Διπλωματική Εργασία uoadl:3402084 8 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Κοκοσιούλη Νικολέττα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Βασιλειάδου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κοινωνικοπαιδαγωγικές Δεξιότητες Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δημιουργική Αυτοαποτελεσματικότητα, Δημιουργική Προσαρμοστικότητα και Λειτουργικές Αντιλήψεις. Μία Συσχετιστική έρευνα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κοινωνικοπαιδαγωγικές Δεξιότητες Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δημιουργική Αυτοαποτελεσματικότητα, Δημιουργική Προσαρμοστικότητα και Λειτουργικές Αντιλήψεις. Μία Συσχετιστική έρευνα
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία εξετάζει τρεις κοινωνικοπαιδαγωγικές δεξιότητες, τη δημιουργική αυτοαποτελεσματικότητα (ΔΑ), τη δημιουργική προσαρμοστικότητα (ΔΠ), και τις αντιλήψεις για τον εαυτό, τον κόσμο και το μέλλον (γνωσιακή τριάδα του Beck) σε δείγμα Φιλολόγων Αττικής. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να μελετήσει τη συσχέτιση ανάμεσα στη ΔΑ, τη ΔΠ και τις αντιλήψεις των ανθρώπων στα τρία επίπεδα εαυτός-κόσμος-μέλλον, καθώς και οι τρεις αυτές δεξιότητες αποτελούν προστατευτικούς παράγοντες για την ψυχική υγεία και διέπονται από παρόμοια χαρακτηριστικά. Ακριβώς επειδή οι παράγοντες αυτοί αποτελούν σημαντικά αντίβαρα σε στρεσογόνους καταστάσεις, δευτερεύων στόχος της εργασίας είναι η συσχέτιση των τριών αυτών μεταβλητών με το αντιλαμβανόμενο στρες των ανθρώπων εξαιτίας των πρόσφατων παγκόσμιων κρίσεων.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είναι ποσοτική και το δείγμα ήταν 300 Φιλόλογοι από την περιφέρεια της Αττικής. Επιλέχθηκε η συγκεκριμένη ειδικότητα εκπαιδευτικών, ώστε να υπάρχει ομοιογένεια στο δείγμα. Τα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιήθηκαν για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο CSE Questionnaire (Creative Self-Efficacy), το CA Questionnaire (Creative Adaptability), και το ερωτηματολόγιο DPQ (Dysfunctional Preconceptions Questionnaire). Το αντιλαμβανόμενο stress λόγω των παγκόσμιων κρίσεων μετρήθηκε μέσα από ένα σύνολο πέντε ερωτήσεων, το οποίο ελέγχθηκε για την εσωτερική του αξιοπιστία (Cronbach’s α).
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το δείγμα εμφάνισε μέτρια προς υψηλά επίπεδα ΔΑ και μέτρια επίπεδα ΔΠ, με χαμηλότερες τιμές στην υποκλίμακα της συναισθηματικής ΔΠ και υψηλότερες τιμές στην υποκλίμακα της γνωστικής ΔΠ. Παράλληλα, το δείγμα των εκπαιδευτικών παρουσίασε μικρές έως μέτριες τιμές στην κλίμακα DPQ. Όσον αφορά στη συσχέτιση των παραπάνω κλιμάκων, εντοπίζεται στατιστικώς σημαντική συσχέτιση μεταξύ και των τριών ελεγχόμενων μεταβλητών ΔΑ, ΔΠ και DPQ. Το αντιλαμβανόμενο stress από τις τρέχουσες παγκόσμιες κρίσεις δε φάνηκε να σχετίζεται με τις παραπάνω μεταβλητές, ωστόσο εμφάνισε ασθενή θετική συσχέτιση με την υποκλίμακα της συμπεριφορικής ΔΠ (CA Bhv). Μετρήσεις έγιναν και για τη συσχέτιση των ανωτέρω μεταβλητών με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Η πλειονότητα των ευρημάτων συνάδει με τα πορίσματα της υπάρχουσας βιβλιογραφίας, ενώ τα υπόλοιπα παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για ευρήματα που στη διεθνή βιβλιογραφία είναι ακόμη αντικρουόμενα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
δημιουργική αυτοαποτελεσματικότητα, δημιουργική προσαρμοστικότητα, δυσλειτουργικές αντιλήψεις, παγκόσμιες κρίσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
185
Αριθμός σελίδων:
195
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Κοκοσιούλη Νικολέττα_Υποβολή Διπλωματικής Εργασίας.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.