Κοινωνική Παιδαγωγική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας μαθητών δημοτικού σχολείου μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3402094 5 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Οικονομίδου Ευαγγελία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ιωάννης Σπαντιδάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης (Επιβλέπων)
Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ, Καθηγήτρια Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Μάριος Κουνουνάρας-Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κοινωνική Παιδαγωγική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας μαθητών δημοτικού σχολείου μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κοινωνική Παιδαγωγική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας μαθητών δημοτικού σχολείου μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης
Περίληψη:
Η διπλωματική αυτή εργασία αφορά την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας σε παιδιά του δημοτικού σχολείου μέσω διδακτικής παρέμβασης. Η διαπολιτισμική ικανότητα αφορά στις στάσεις, γνώσεις και δεξιότητες που οδηγούν ένα πρόσωπο να μπορεί να έρχεται σε επαφή και να αλληλεπιδρά με πρόσωπα που προέρχονται από διαφορετικούς πολιτισμούς και να αναπτύσσει θετικές σχέσεις μαζί τους. Η αναγκαιότητα για την ανάπτυξη και ενίσχυση αυτής της ικανότητας διαφαίνεται από τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της σύγχρονης κοινωνίας. Το σχολείο προσπαθεί να αναδείξει την ετερότητα, τον σεβασμό προς το διαφορετικό άλλο, καθώς και στοχεύει στην επίλυση προβληματικών εκπαιδευτικών και κοινωνικών καταστάσεων. Σκοπός της έρευνας είναι να ελέγξει αν είναι εφικτό μέσω μιας κατάλληλης διδακτικής παρέμβασης το σχολείο να επιδράσει στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών. Η έρευνα διεξήχθη σε παιδιά της Γ΄ τάξης δημοτικού σχολείου, μέσω διδακτικής παρέμβασης στην πειραματική ομάδα, και αξιολογήθηκε η διαπολιτισμική ικανότητά τους μέσω ερωτηματολογίου με κλειστού τύπου ερωτήσεις, και μέσω ημιδομημένης συνέντευξης τόσο στην πειραματική όσο και στην ομάδα ελέγχου πριν και μετά την παρέμβαση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι αναπτύχθηκαν ορισμένες πτυχές της διαπολιτισμικής ικανότητας και κυρίως η διαπολιτισμική κατανόηση. Τα αποτελέσματα συγκρίνονται με εκείνα ανάλογων ερευνών και δείχνουν ότι η εφαρμογή διδακτικών παρεμβάσεων οδηγεί στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών. Στην εργασία επισημαίνονται οι περιορισμοί των συμπερασμάτων της, και διατυπώνονται προτάσεις παιδαγωγικών εφαρμογών όσον αφορά στον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση ανάλογων διδακτικών παρεμβάσεων για μαθητές δημοτικού σχολείου, αλλά και διεξαγωγής ανάλογων ερευνών μελλοντικά.
Λέξεις κλειδιά: διαπολιτισμική ικανότητα, διδακτική παρέμβαση, παιδιά δημοτικού σχολείου, Κοινωνική Παιδαγωγική
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις κλειδιά: διαπολιτισμική ικανότητα, διδακτική παρέμβαση, παιδιά δημοτικού σχολείου, Κοινωνική Παιδαγωγική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
100
Αριθμός σελίδων:
164
Κοινωνική Παιδαγωγική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο