Μαθηματική εκπαίδευση και φύλο στο Γυμνάσιο

Διπλωματική Εργασία uoadl:3402123 7 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-27
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Παπαμικρούλη Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σακονίδης Χαράλαμπος, Καθηγητής , Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης,
Δ. Πόταρη Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ,
Χ. Τριανταφύλλου Επικ. Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μαθηματική εκπαίδευση και φύλο στο Γυμνάσιο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Μαθηματική εκπαίδευση και φύλο στο γυμνάσιο
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αποτελεί μελέτη περίπτωσης των μαθητών Γυμνασίου ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου της Αθήνας και αφορά τη διερεύνηση της σχέση τους με τα Μαθηματικά υπό την επίδραση του φύλου τους. Αφορμή για την έρευνα αποτέλεσε η εμπειρία πεδίου σχετικά με τον τρόπο που τα αγόρια και τα κορίτσια υιοθετούν ταυτότητες και δρουν βάσει αυτών στην τάξη των Μαθηματικών. Με την υποψία ότι μέχρι και σήμερα υπάρχουν διαφοροποιήσεις στις στάσεις που διαμορφώνονται εντός μαθηματικής κοινότητας εξαιτίας του φύλου, έγινε προσπάθεια να μελετηθεί το ποιες είναι οι στάσεις μαθητών και μαθητριών για ζητήματα μαθηματικής εκπαίδευσης που συνδέονται με γνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές παραμέτρους, καθώς και την αλληλεπίδραση τους στην περίπτωση της αυτοεικόνας και σε δεύτερη φάση να εξεταστεί το αν προκύπτουν έμφυλες διαφορές στις στάσεις αυτές.
Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν στο Γυμνάσιο των εκπαιδευτηρίων και αναλύθηκαν με όρους ποσοτικής έρευνας. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης επιβεβαίωσαν την ύπαρξη στερεοτυπικών αντιλήψεων, κατά κύριο λόγο προερχόμενες από τα αγόρια, και ενίσχυσαν την πεποίθηση ότι οι τρεις άξονες που τέθηκαν και εξετάστηκαν, συνυπάρχουν με όρους αλυσίδας, με στοιχεία που προέρχονται από τον έναν να επιδρούν στους άλλους, εξηγώντας τελικά συμπεριφορές και απόψεις που εμφανίζονται και παγιώνονται μέχρι και σήμερα στο πεδίο των Μαθηματικών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
μαθηματικά, φύλο, ταυτότητα, στερεότυπα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
51
Αριθμός σελίδων:
68
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΠΑΠΑΜΙΚΡΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ_Δ202010.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.