Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών ΠληθυσμώνΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-23
Συγγραφέας:
Ζαμπάρα Σπυριδούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία-Χριστίνα Αναστασιάδη, Αναπληρώτρια καθηγήτρια, Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Εμμανουήλ Βερναδάκης, Καθηγητής, Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας, Πανεπιστήμιο της Ανζέ
Κανέλλα Μενούτη, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Les activités ludiques dans l'enseignement/apprentissage du FLE en Grèce aux écoles primaires publiques
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλική
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τα παιχνίδια στη διδασκαλία/εκμάθηση των γαλλικών ως ξένη γλώσσα στην Ελλάδα στα δημόσια δημοτικά σχολεία
Περίληψη:
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή σχετίζεται με το πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, ως εκπαιδευτικοί, τα παιχνίδια για συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό σε μια τάξη εκμάθησης γαλλικών και πιο συγκεκριμένα σε μία τάξη ενός ελληνικού δημοτικού σχολείου. Παράλληλα, εξετάζει πως αυτά τα παιχνίδια μπορούν να συμβάλλουν σε μια καλύτερη ένταξη των ξένων μαθητών επιτρέποντας κατά συνέπεια μια ομαλή διαχείριση της πολιτισμικής διαφορετικότητας.
Το παρακάτω κείμενο περιέχει τρεις ενότητες, εκ των οποίων η πρώτη αποτελεί το θεωρητικό κομμάτι, η δεύτερη είναι το κομμάτι της έρευνας και η τρίτη ενότητα αφορά την ανάλυση και τα αποτελέσματα της έρευνας.
Αρχικά, στην πρώτη ενότητα παρουσιάζουμε τον ορισμό της λέξης «παιχνίδι» και παραθέτουμε τις διάφορες όψεις του παιχνιδιού. Στο τέλος της ενότητας αναλύουμε τις διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια σχολική τάξη από τους εκπαιδευτικούς.
Στη συνέχεια, στην δεύτερη ενότητα, παρουσιάζουμε την έρευνά μας η οποία επικεντρώνεται σε δύο στάδια. Το Στάδιο 1 αφορά τα παιχνίδια που παίξαμε με μαθητές της Ε΄τάξης του 12ου δημοτικού σχολείου Αθηνών κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης μας και οι συνεντεύξεις που πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές. Το Στάδιο 2 αφορά τις συνεντεύξεις καθηγητριών της γαλλικής γλώσσας. Επιπλέον, διευκρινίζουμε την ταυτότητα της έρευνας, τα εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε, τη μεθοδολογία καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε κ.α.
Τέλος, στην τρίτη ενότητα, παραθέτουμε τη σύνθεση της έρευνας και για τα δύο στάδια, αναλύουμε τα αποτελέσματά της και προτείνουμε ιδέες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας ως ξένη γλώσσα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας, Χρήση των παιχνιδιών στην τάξη, Δυσκολίες καθηγητών, Πολιτισμική διαφορετικότητα
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
31
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
Zampara Spyridoula mémoire.pdf
716 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.