Αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων και μεταναστών μαθητών στα δημοτικά σχολεία της Αθήνας: Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας

Διπλωματική Εργασία uoadl:3411314 26 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-23
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ξενικουδάκη Έλλη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μπούρας Αντώνιος, Μέλος ΕΔΙΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
Παρθένης Χρήστος, Επίκουρος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
Μιχάλης Αθανάσιος, Επίκουρος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων και μεταναστών μαθητών στα δημοτικά σχολεία της Αθήνας: Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων και μεταναστών μαθητών στα δημοτικά σχολεία της Αθήνας: Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων και μεταναστών. Σκοπός της είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, αναφορικά με τις κατάλληλες μεθόδους και πρακτικές για την αντιμετώπισή των εν λόγω προβλημάτων τόσο μέσα από στρατηγικές, που έχουν αξιοποιήσει/ αξιοποιούν στα πλαίσια της σχολικής τους τάξης όσο κι άλλες, τα πιθανά αποτελέσματα και προκλήσεις κατά την εφαρμογή τους, καθώς και τις ευρύτερες εκπαιδευτικές και κοινωνικές αλλαγές που κρίνουν ότι απαιτούνται.
Προκειμένου να αναδειχθούν οι οπτικές γωνίες και οι προσωπικές εμπειρίες των συμμετεχόντων αναφορικά με το υπό διερεύνηση θέμα, επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος έρευνας. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη, σε δείγμα 14 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, που εργάζονται σε σχολεία της Αθήνας, με γηγενή κι αλλοεθνή μαθητικό πληθυσμό.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση δεδομένων αναδεικνύουν τη θετική εμπειρία των συμμετεχόντων από την εφαρμογή διαπολιτισμικών μεθόδων και πρακτικών. Παράλληλα, την περιορισμένη γνώση τους σε ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και την ανετοιμότητα, ή ετοιμότητα σχεδόν αποκλειστικά βάσει της εμπειρίας τους, στη διδασκαλία των εν λόγω παιδιών. Οι συμμετέχοντας με τις απαντήσεις τους επιβεβαίωσαν τη σημασία εφαρμογής τέτοιων πρακτικών που συναντώνται στη βιβλιογραφία, εμπλουτίζοντάς τες με δικές τους προτάσεις. Επισήμαναν όμως τις σοβαρές δυσκολίες και προκλήσεις, που συνοδεύουν την προσπάθεια εφαρμογής τους στο σημερινό σχολείο. Παρά τα πολλαπλά οφέλη αυτών των μεθόδων και πρακτικών σε γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο για το σύνολο των μαθητών, διαπίστωσαν ότι δεν αρκούν για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων των παιδιών άλλης καταγωγής, αν δεν συνδυαστούν με συνολικότερες εκπαιδευτικές και πρωτίστως κοινωνικές αλλαγές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων, πρόσφυγας, μετανάστης, διαπολιτισμικές μέθοδοι και πρακτικές, δίγλωσσοι μαθητές, εκπαιδευτικές και κοινωνικές αλλαγές, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Αθήνα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
121
Αριθμός σελίδων:
273
Αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων και μεταναστών μαθητών στα δημοτικά σχολεία της Αθήνας. Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας - Διπλωματική εργασία Έλλης Ξενικουδάκη.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο