Η αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας την περίοδο της τηλεκπαίδευσης λόγω πανδημίας: προκλήσεις και ευκαιρίες

Διπλωματική Εργασία uoadl:3411351 34 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία και Μάθηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-07-24
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Σταντσίδου Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λαζαράκου Ελισάβετ, Επίκουρη καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας την περίοδο της τηλεκπαίδευσης λόγω πανδημίας: προκλήσεις και ευκαιρίες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας την περίοδο της τηλεκπαίδευσης λόγω πανδημίας: προκλήσεις και ευκαιρίες
Περίληψη:
Έναυσμα για την εκπόνηση της παρούσας εργασίας στάθηκε η ανάγκη διερεύνησης της αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας την περίοδο της τηλεκπαίδευσης λόγω πανδημίας καθώς και η διερεύνηση των προκλήσεων και ευκαιριών την περίοδο αυτή. Η παρούσα εργασία εστιάζεται στη μελέτη των τεχνικών αξιολόγησης που αξιοποιήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση των μαθητών τους την περίοδο της τηλεκπαίδευσης λόγω πανδημίας. Η έρευνα εφάρμοσε την ποσοτική μεθοδολογία με τη χρήση πρωτότυπου ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας ήταν 136 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εμπειρικά διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποίησαν κυρίως παραδοσιακές μεθόδους αξιολόγησης και κατά την εξ αποστάσεως διδασκαλία, όπως τα γραπτά τεστ και η προφορική εξέταση. Παράλληλα, βέβαια, αξιοποίησαν και ψηφιακά τεστ τα οποία είτε έφτιαξαν οι ίδιοι είτε επέλεξαν κάποια από τα ήδη διαθέσιμα στο διαδίκτυο. Παρά τα εμπόδια που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων ήταν η επιφυλακτικότητα των γονέων και των μαθητών απέναντι στις διαδικασίες αξιολόγησης αλλά και η έλλειψη σχετικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ότι η εμπειρία βελτίωσε τις ψηφιακές τους δεξιότητες και οδήγησε στην επαγγελματική τους ενδυνάμωση. Η παρούσα έρευνα στοχεύει να εμπλουτίσει την κατανόηση των μεθόδων που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση των μαθητών τους σε περιβάλλοντα τηλεκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της ενισχύουν την ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης των διαφορών στις μεθόδους αξιολόγησης που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί πριν και μετά την εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως αξιολόγηση, πανδημία, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
108
Αριθμός σελίδων:
106
Αναστασία Σταντσίδου_Η αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας την περίοδο της τηλεκπαίδευσης λόγω πανδημίας προκλήσεις και ευκαιρίες.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο