Prendre en compte l'altérité et les identités plurielles en classe de langue. Recherche menée dans la classe d'un lycée, en Grèce

Διπλωματική Εργασία uoadl:3414897 20 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών Πληθυσμών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-09-09
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Caulet Lea
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μενούτη Κανέλλα, μέλος ΕΕΠ
Βήχου Μαρίνα, Αν. Καθηγήτρια
Guedat-Bittighoffer Delphine, Επ. Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Prendre en compte l'altérité et les identités plurielles en classe de langue. Recherche menée dans la classe d'un lycée, en Grèce
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ετερότητα και πολλαπλές ταυτότητες στην τάξη της γλώσσας. Έρευνα σε τάξη Διαπολιτισμικού Λυκείου, στην Ελλάδα
Περίληψη:
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία έχει ως θέμα της τις έννοιες της ετερότητας και
των πολλαπλών ταυτοτήτων στην τάξη γλωσσών σε ένα Λύκειο, στην Ελλάδα, στο
οποίο φοιτούν, κυρίως, μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία. Πρόκειται για μια
έρευνα πεδίου, εμπνευσμένη από την έρευνα-δράση, που εκτείνεται σε μια περίοδο
τριών μηνών. Δημιουργήσαμε τρεις κύκλους έρευνας με τους μαθητές μας. Κάθε
κύκλος αφορούσε σε ένα συγκεκριμένο θέμα: στην ετερότητα, στην ταυτότητα και
στις στερεοτυπικές αναπαραστάσεις που οδηγούν στο ρατσισμό. Κατά τη διάρκεια
αυτών των κύκλων, συλλέχθηκαν διάφοροι τύποι δεδομένων. Από αυτά, επιδιώκουμε
να αναλύσουμε τις αναπαραστάσεις της ετερότητας και της ταυτότητας των μαθητών
για να τους επιτρέψουμε τον αναστοχασμό επάνω σε αυτές. Αυτές οι αναστοχαστικές
δραστηριότητες έχουν ως σκοπό να επιτρέψουν στους μαθητές να απομακρυνθούν
από την εθνοκεντρική τους προσέγγιση, να ανοιχτούν περισσότερο στην ετερότητα
και σε μία εθνοσχετικιστική προοπτική. Αυτή η εργασία συνοψίζει τα ερωτήματα που
θέσαμε και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε κατά τη διάρκεια αυτής της
έρευνας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Ετερότητα, πολλαπλές ταυτότητες, αναπαραστάσεις, εθνοκεντρισμός, ενσωμάτωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
236
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Léa Caulet Mémoire 2024 corrigé.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.