Η επίδραση των στρατηγικών ανάγνωσης που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί στην αναγνωστική κατανόηση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3414905 51 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-09-09
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Μακρυγιάννη Καλλιόπη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αντωνίου Αλέξανδρος - Σταμάτιος Καθηγητής ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η επίδραση των στρατηγικών ανάγνωσης που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί στην αναγνωστική κατανόηση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η επίδραση των στρατηγικών ανάγνωσης που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί στην αναγνωστική κατανόηση
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αναδείξει πώς ενισχύεται η αναγνωστική κατανόηση των μαθητών με τη χρήση αναγνωστικών στρατηγικών από τους εκπαιδευτικούς. Στην έρευνα συμμετείχαν 113, εν ενεργεία, εκπαιδευτικοί δημοτικής εκπαίδευσης, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ανώνυμο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε είναι το Teacher Questionnaire Pirls21 (PROGRESS IN INTERNATIONAL READING LITERACY STUDY) ΙΕΑ, 2020. Τα ερευνητικά ερωτήματα που προέκυψαν και αναλύθηκαν ήταν η συσχέτιση του επιπέδου σπουδών, της διδακτικής εμπειρίας και της επιμόρφωσης με τη χρήση στρατηγικών ανάγνωσης∙ η συσχέτιση του χρόνου που αφιερώνουν οι εκπαιδευτικοί στην ανάγνωση με την ανάπτυξη στρατηγικών ανάγνωσης σε σχέση με την επιμόρφωσή τους και τέλος, η συσχέτιση του επιπέδου σπουδών και επιμόρφωσης με τη στρατηγική που αξιοποιούν περισσότερο οι εκπαιδευτικοί.
Από τα ευρήματα που προέκυψαν φαίνεται, ότι το επίπεδο σπουδών και της διδακτικής εμπειρίας δεν έδειξαν σημαντικές στατιστικές διαφορές σε αντίθεση με την επιμόρφωση, η οποία κατέγραψε σημαντικές στατιστικές διαφορές. Επίσης, από τη συσχέτιση του χρόνου με την ανάπτυξη στρατηγικών δεν προέκυψε κάποια στατιστική διαφορά, ενώ οι στρατηγικές που κατέγραψαν σημαντικές στατιστικές διαφορές ήταν «Ζητάω από τους μαθητές να διαβάσουν δυνατά» και «Ζητάω από τους μαθητές να διαβάσουν σιωπηλά».
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
ανάγνωση, αναγνωστική κατανόηση, μοντέλα ανάγνωσης, στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
136
Αριθμός σελίδων:
118
Η επίδραση των στρατηγικών ανάγνωσης που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί στην αναγνωστική κατανόηση.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο