Η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών σε παιδιά με δυσλεξία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3417224 77 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Επικοινωνιακή Θεολογία, Θρησκευτική Αγωγή, Ποιμαντική Θεολογία και Ποιμαντική Ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Θεολογικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-09-19
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Αγγελοπούλου Ευαγγελία - Έβελυν
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Ιωάννα Κομνηνού, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών σε παιδιά με δυσλεξία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών σε παιδιά με δυσλεξία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα διερευνά τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης, οι οποίες περιλαμβάνουν και μαθητές με δυσλεξία. Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν οι γνώσεις που έχουν οι καθηγητές θρησκευτικής αγωγής, όσον αφορά στη δυσλεξία, οι τεχνικές που χρησιμοποιούν, ώστε να εφαρμόσουν μια διαφοροποιημένη διδασκαλία, και κατά πόσον εφαρμόζεται η συμπερίληψη και ενισχύεται η αυτοπεποίθηση των παιδιών με δυσλεξία. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι πιθανές αλλαγές που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν στο σχολικό πλαίσιο, ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στις ανάγκες όλων των μαθητών και συγκεκριμένα των μαθητών με δυσλεξία.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα με τη μέθοδο της ποιοτικής έρευνας. Στην ποιοτική συνέντευξη, συμμετείχαν δύο εκπαιδευτικοί, με πάνω από δέκα χρόνια προϋπηρεσίας ως θεολόγοι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για τη συλλογή δεδομένων διαμορφώθηκε ημιδομημένη συνέντευξη και για την ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της θεματικής ανάλυσης.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι συγκεκριμένοι θεολόγοι είχαν λάβει επιμόρφωση με δική τους πρωτοβουλία, σχετικά με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, και επομένως είχαν γνώσεις, σχετικά με τη δυσλεξία, τις ιδιαιτερότητές της και τους τρόπους αντιμετώπισης αυτών των μαθητών. Επιπροσθέτως, φαίνεται ότι γνώριζαν τα είδη της δυσλεξίας και φρόντιζαν διαρκώς μέσα από βιωματικές ασκήσεις και μαθητοκεντρική διδασκαλία να πραγματοποιούν ένα διαφοροποιημένο μάθημα και να φροντίζουν για τη συμπερίληψη των μαθητών με δυσλεξία. Μέσα από τις δύο συνεντεύξεις, φάνηκε ότι βασική τους μέριμνα ήταν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά και να ενθαρρύνονται τα παιδιά με δυσλεξία να αναλαμβάνουν ευθύνες, ώστε να ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή τους και να γίνουν ευκολότερα αποδεκτά από τα υπόλοιπα παιδιά. Τέλος, και οι δύο συμμετέχοντες πρότειναν αλλαγές που θα μπορούσαν να γίνουν στο σχολικό πλαίσιο, ώστε η διδασκαλία της μάθησης να είναι πιο αποτελεσματική και να ωφελεί και τους μαθητές με δυσλεξία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-κλειδιά: δυσλεξία, Θρησκευτικά, συμπερίληψη, διαφοροποιημένη διδασκαλία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
273
Αριθμός σελίδων:
208
Ευαγγελία - Έβελυν Αγγελοπούλου.pdf (871 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο