Η συμβολή της δημιουργικότητας στην γνωσιακή συμπεριφορική ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων

Διπλωματική Εργασία uoadl:3418137 4 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-10-01
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Κωνσταντίνου Μαρία-Ειρήνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΤΣΩΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΝ. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ , ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή της δημιουργικότητας στην γνωσιακή συμπεριφορική ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή της δημιουργικότητας στην γνωσιακή συμπεριφορική ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων
Περίληψη:
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά των σύγχρονων ειδικών ψυχικής υγείας είναι οι προσπάθειες που καταβάλλουν να βελτιώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις θεραπευτικές προσεγγίσεις και στρατηγικές που επιλέγουν, για να βοηθήσουν πραγματικά και ουσιαστικά τους θεραπευόμενους και τις θεραπευόμενές τους. Στο συγκεκριμένο πλαίσιο η διατριβή αυτή επιδιώκει να παρουσιάσει τη συμβολή της δημιουργικότητας κατά την εφαρμογή της Γνωσιακής Συμπεριφορικής Θεραπείας παιδιών και εφήβων. Όταν πρόκειται για τις συγκεκριμένες ηλικιακές κατηγορίες, εξαιτίας των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχουν και των ιδιόμορφων αναγκών τους, θα πρέπει οι ψυχοθεραπευτές να είναι πολύ προσεκτικοί και να δομούν τη θεραπεία τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες που έχουν και κυρίως να τους βοηθούν να αντιμετωπίσουν τις αρνητικές τους σκέψεις και τις δυσκολίες τους. Άλλωστε, μόνο με αυτόν τον τρόπο θα βελτιωθεί η ζωή τους. Για την υλοποίηση της έρευνας αυτής επιλέχθηκε η ποιοτική μεθοδολογία και πιο συγκεκριμένα η ημιδομημένη συνέντευξη. Το δείγμα της αποτέλεσαν 13 ψυχοθεραπευτές, με τους οποίους διενεργήθηκαν συνεντεύξεις, οι οποίες ηχογραφήθηκαν και στη συνέχεια απομαγνητοφωνήθηκαν. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν υπέστησαν θεματική ανάλυση και έτσι προέκυψαν οι κατηγορίες της έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα φάνηκε ότι πράγματι η δημιουργικότητα μπορεί σε πολύ μεγάλο βαθμό να ενισχύσει την ήδη υψηλή αποτελεσματικότητα της ΓΣΘ και για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να αξιοποιείται όσο το δυνατόν περισσότερο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
δημιουργικότητα, Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία, αποτελεσματικότητα, παιδιά, έφηβοι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
123
Αριθμός σελίδων:
95
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.