Ανάλυση Εγχειριδίων των Μαθηματικών - Μελέτη Περίπτωσης: Σύγκριση Επιλεγμένων Ενοτήτων Εγχειριδίων Ελλάδας και Σιγκαπούρης.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3430251 13 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-11-20
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Δρόσου Ελένη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ευγενία Κολέζα, καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πατρών.
Χρυσάνθη Σκουμπουρδή, καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Κωνσταντίνος Σκορδούλης, καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ανάλυση Εγχειριδίων των Μαθηματικών - Μελέτη Περίπτωσης: Σύγκριση Επιλεγμένων Ενοτήτων Εγχειριδίων Ελλάδας και Σιγκαπούρης.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ανάλυση Εγχειριδίων των Μαθηματικών - Μελέτη Περίπτωσης: Σύγκριση Επιλεγμένων Ενοτήτων Εγχειριδίων Ελλάδας και Σιγκαπούρης.
Περίληψη:
Στην παρούσα μελέτη πραγματοποιείται συγκριτική ανάλυση του περιεχομένου των σχολικών εγχειριδίων Μαθηματικών της 6ης Δημοτικού της Ελλάδας και της Σιγκαπούρης, με στόχο τον εντοπισμό στοιχείων που διαφοροποιούν την αποτελεσματικότητά τους ως μαθησιακά εργαλεία. Στο κύριο μέρος της εργασίας αξιοποιείται το πολυδιάστατο πλαίσιο ανάλυσης της Gracin (2018), για την αξιολόγηση και σύγκριση εργασιών από επιλεγμένες ενότητες. Ακολουθεί η σύγκριση των περιεχομένων, ως προς την έκταση και την οργάνωση της ύλης των δύο σειρών βιβλίων. Με βάση τα αποτελέσματα και το θεωρητικό πλαίσιο, εξετάζεται σε ποιο βαθμό τα συγκεκριμένα εγχειρίδια προσφέρουν πλούτο και ισοτιμία ευκαιριών μάθησης, καθώς και ποιες είναι οι σημαντικότερες διαφορές ανάμεσά τους. Τέλος, εξάγονται συμπεράσματα για τα δύο εγχειρίδια Μαθηματικών, ενώ προτείνονται κατευθύνσεις για μελλοντικές έρευνες σχετικά με την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης Mαθηματικών της Σιγκαπούρης σε σχέση με αυτήν της Ελλάδας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
σχολικά εγχειρίδια μαθηματικών, Ελλάδα, Σιγκαπούρη, μαθηματικές εργασίες, περιεχόμενα, συγκριτική ανάλυση
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
78
διπλωματική Ε. Δρόσου - ΠΜΣ Διδ. Μαθηματικών τελικό.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο