Η συμβολή της γιόγκα σε παιδία με νοητική υστέρηση: ανασκόπηση πεδίου

Διπλωματική Εργασία uoadl:3435572 16 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γενική και Εξειδικευμένη Παιδιατρική: Κλινική Πράξη και Έρευνα
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-04
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ηρακλέους Παντελίτσα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Περδικάρης Παντελεήμων, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής , ΠΑΠΕΛ
Ντινόπουλος Αργύρης, Επίκουρος Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Κουτελέκος Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΠΑΔΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η συμβολή της γιόγκα σε παιδία με νοητική υστέρηση: ανασκόπηση πεδίου
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η συμβολή της γιόγκα σε παιδία με νοητική υστέρηση: ανασκόπηση πεδίου
Περίληψη:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Τα παιδιά με νοητική υστέρηση αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα στις κινητικές και σωματικές δεξιότητες, άγχος, γνωστικές και συναισθηματικές δυσκολίες. Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει αυτά τα παιδιά στην εμπλοκή τους σε κοινωνικά περιβάλλοντα παρέχοντας σωματικές και κινητικές βελτιώσεις, συναισθηματική ρύθμιση, γνωστικό και συμπεριφορικό έλεγχο.

ΣΚΟΠΟΣ: Η γιόγκα είναι μια προσέγγιση που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά με οποιεσδήποτε δυσκολίες και διαγνώσεις. Σκοπός αυτής της ανασκόπησης είναι να διερευνήσει τη συμβολή της γιόγκα για παιδιά με νοητική υστέρηση, να εμπνεύσει τους επαγγελματίες υγείας να καθορίσουν αν πρέπει να προωθήσουν τη γιόγκα ως ευεργετική παρέμβαση για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και να αναδείξει ένα ευεργετικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της γιόγκα που μπορεί να βοηθήσει τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά να εκπληρώσουν τις ανάγκες τους.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας με αναζητήσεις σε βάσεις δεδομένων όπως είναι οι AMED, CINAHL, Academic Search Complete και Google scholar. Επιλέχθηκαν 11 μελέτες που εστιάζουν στη συμβολή της γιόγκα για παιδιά με νοητική υστέρηση, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια ένταξης και αποκλεισμού, τη χρήση των κατευθυντήριων γραμμών PRISMA και χρησιμοποιήθηκε ένα εργαλείο αξιολόγησης της ποιότητας για την ανάπτυξη αναλυτικών θεμάτων.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Οι μελέτες που εξετάστηκαν παρέχουν πειστικές ενδείξεις ότι η γιόγκα είναι μια προσιτή και αποτελεσματική παρέμβαση για παιδιά που αντιμετωπίζουν σωματικές, συναισθηματικές και γνωστικές δυσκολίες. Επισημάνθηκαν σημαντικές βελτιώσεις στις κινητικές δεξιότητες, στη συναισθηματική ρύθμιση, στον γνωστικό και συμπεριφορικό έλεγχο. Υπογραμμίζεται, επίσης, ότι η γιόγκα μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό μέρος των θεραπευτικών προγραμμάτων για παιδιά με νοητική αναπηρία. Ωστόσο, η ποικιλία στα σωματικά ευρήματα, ειδικά για τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση που έχουν σωματικές δυσκολίες, υπογραμμίζει την ανάγκη για πρόσθετες υποστηρικτικές παρεμβάσεις.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Τα 11 άρθρα που εξετάστηκαν έδειξαν γενικά ότι η γιόγκα είναι μια αποτελεσματική παρέμβαση για παιδιά με νοητικές δυσκολίες. Ο συνδυασμός σωματικών κινήσεων, ενσυνειδητότητας και αναπνοής είναι απόλυτα κατάλληλος για τις πολυδιάστατες προκλήσεις των παιδιών με νοητική υστέρηση. Η αποτελεσματικότητα της γιόγκα σε μια ποικιλία πληθυσμών για παιδιά με αυτισμό, ΔΕΠΥ, και άλλα ψυχιατρικά προβλήματα δείχνουν ότι η γιόγκα μπορεί να είναι αποδεκτή και έχει ένα ευρύ δυναμικό ως θεραπεία για αυτά τα παιδιά.


ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Εργοθεραπεία και Γιόγκα για παιδιά με νοητική αναπηρία, φροντίδα παιδιών με ειδικές ανάγκες
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Γιόγκα, Ψυχική υγεία, Νοητική υστέρηση, Παιδιά, Έφηβοι
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
42
Αριθμός σελίδων:
59
Διπλωματικη - Παντελίτσα Ηρακλέους..pdf (1004 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο