Αποτελεσματικότητα των βιντεοπαιχνιδιών στην βελτίωση των επιτελικών λειτουργιών και των μαθησιακών δεξιοτήτων στα παιδιά και εφήβους με ή χωρίς ΔΕΠΥ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3446549 6 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Επιστήμη του Στρες και Προαγωγή της Υγείας
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-14
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Λυμπεράτου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Περβανίδου Παναγιώτα, Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Κανακά-Gantenbein Χριστίνα, Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Παπανικολάου Αικατερίνη, Καθηγήτρια, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αποτελεσματικότητα των βιντεοπαιχνιδιών στην βελτίωση των επιτελικών λειτουργιών και των μαθησιακών δεξιοτήτων στα παιδιά και εφήβους με ή χωρίς ΔΕΠΥ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αποτελεσματικότητα των βιντεοπαιχνιδιών στην βελτίωση των επιτελικών λειτουργιών και των μαθησιακών δεξιοτήτων στα παιδιά και εφήβους με ή χωρίς ΔΕΠΥ
Περίληψη:
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)
αποτελεί μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή με έναρξη σε πολύ πρώιμη ηλικία, η
οποία χαρακτηρίζεται από δυσλειτουργία των επιτελικών εγκεφαλικών λειτουργιών
που επηρεάζει μετέπειτα και τις μαθησιακές δεξιότητες και την επίδοση. Οι
επιτελικές λειτουργίες είναι ένα σύνολο ανώτερων γνωστικών λειτουργιών οι οποίες
επιτρέπουν τον γνωστικό έλεγχο της συμπεριφοράς και αποτελούν την βάση για την
δόμηση άλλων υψηλών νοητικών διεργασιών, όπως η εστιασμένη προσοχή, η
ρύθμιση του συναισθήματος, η λογική και ο σχεδιασμός της συμπεριφοράς. Σε
επίπεδο μάθησης αυτές οι λειτουργίες διαμορφώνουν τις μαθησιακές δεξιότητες όπως
η ικανότητα της ανάγνωσης και η κατανόηση των μαθηματικών. Τα βιντεοπαιχνίδια ,
τα οποία ενεργοποιούν γνωστικές διεργασίες και προσφέρουν υψηλά κίνητρα, θα
μπορούσαν σε αυτή την περίπτωση να αποτελέσουν μια εναλλακτική μορφή
παρέμβασης από την παραδοσιακή θεραπεία για την ενίσχυση τόσο των επιτελικών
λειτουργιών όσο και των μαθησιακών δεξιοτήτων των παιδιών και εφήβων.
Η παρούσα συστηματική ανασκόπηση πραγματοποιήθηκε αξιοποιώντας τις βάσεις
δεδομένων Pubmed, Scopus και EBSCOhost και συμπεριλαμβάνει 22
τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες οι οποίες εξετάζουν την αποτελεσματικότητα
γνωστικών, εκπαιδευτικών και εμπορικών βιντεοπαιχνιδιών. Όλοι οι τύποι
βιντεοπαιχνιδιών αποδείχθηκαν αποτελεσματικοί ως προς τη βελτίωση γνωστικών
δεξιοτήτων, όπως ο ανασταλτικός έλεγχος, η μνήμη εργασίας, η γνωστική ευελιξία
και οι μαθησιακές δεξιότητες καθώς και ως προς τη βελτίωση της συμπτωματολογίας
της ΔΕΠΥ. Εν κατακλείδι, τα βιντεοπαιχνίδια θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως
ένα υποστηρικτικό εργαλείο παραδοσιακών παρεμβάσεων οι οποίες στοχεύουν στην
ενίσχυση γνωστικών λειτουργιών και τη βελτίωση συμπτωμάτων της ΔΕΠΥ καθώς
και στην παραδοσιακή διδασκαλία.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας, Ψηφιακή εκπαίδευση, Βιντεοπαιχνίδια, Επιτελικές λειτουργίες, Μαθησιακές δεξιότητες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
47
Αριθμός σελίδων:
48
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-06-16.

Διπλωματική εργασία.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2025-06-16.