Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των ΜαθηματικώνΒιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-12-10
Συγγραφέας:
Λαμπρινέα Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πόταρη Δέσποινα Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ, (Επιβλέπουσα),
Τριανταφύλλου Χρυσαυγή Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ,
Ψυχάρης Γεώργιος Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ανάλυση του λάθους ως διδακτική πρακτική και η επίδραση της στις στάσεις των μαθητών απέναντι στα μαθηματικά
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ανάλυση του λάθους ως διδακτική πρακτική και η επίδραση της στις στάσεις των μαθητών απέναντι στα μαθηματικά
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα αφορά την ανάλυση λάθους σαν διδακτική πρακτική και πως αυτη μπορεί
να επηρεάσει τη στάση και τις αντιλήψεις των μαθητών απέναντι στο μάθημα των
μαθηματικών.Το ερευνητικό ερώτημα είναι: πως η ανάλυση λαθών όταν εφαρμόζεται σε
ιδιαίτερο μάθημα μπορεί να επηρεάσει τις αντιλήψεις και τη στάση των μαθητών απέναντι
στα μαθηματικά. Πραγματοποιήθηκε με μαθήτρια της Α Λυκείου προπαρασκευαστική
συνέντευξη στην οποία εντοπίστηκε μια συνολικά αρνητική στάση απέναντι στα μαθηματικά
καθώς και ένας υπερβολικός φόβος προς τα λάθη. Έτσι, δόθηκαν στη μαθήτρια 5 έργα
ανάλυσης λάθους ένα σε κάθε ιδιαίτερο μάθημα με την εκπαιδευτικό,στα οποία η μαθήτρια
καλούνταν να βρεί το λάθος, και να ακολουθήσει μια συλλογιστική διαδικασία ώστε να
καταλάβει πως κάποιος θα μπορούσε να οδηγηθεί σε αυτό. Μετά απο κάθε έργο
πραγματοποιούνταν συζήτηση με την μαθήτρια όπου εξετάζονταν πως κάθε έργο την έκανε
να νιώθει, αν κέρδιζε κάτι απο αυτό και πως θα μπορούσε να το αξιοποιήσει. Μέσα απο τα
έργα η μαθήτρια φαίνεται να αλλάζει στάση και αντιλήψεις απέναντι στα μαθηματικά με την
αλλαγή εντοπισμένη στα: άγχος , ενδιαφέρον, αναγκαιότητα και μελέτη. Μέσω των έργων τα
μαθηματικά απο πηγή άγχους μετατρέπονται σε πηγή αυτοπεποίθησης, η σύνδεση τους με
μια ευχάριστη διαδικασία προκαλεί την περιέργεια και αυξάνει το ενδιαφέρον της μαθήτριας
για το μάθημα, τα μαθηματικά αποκτούν μια άλλη διάσταση και συνδέονται με την
καθημερινότητα της μαθήτριας και η μελέτη δεν αποτελεί πλέον μια αναγκαστική και
ανούσια διαδικασία αλλά γίνεται με όρεξη και προσοχή στη λεπτομέρια.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Ανάλυση λάθους, στάσεις των μαθητών απέναντι στα μαθηματικά
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
84
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
Διπλωματική_εργασία_Λαμπρινέα_Αικατερίνη.pdf
664 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.