Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ ΣΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3456754 35 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός Διαδικτυακής (online) Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-01-17
Έτος εκπόνησης:
2025
Συγγραφέας:
Πανουσέρης Θωμάς-Αλκιβιάδης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ, ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, Π.Τ.Δ.Ε., ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ ΣΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗ ΣΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Περίληψη:
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός σε εργασιακά περιβάλλοντα και οργανισμούς για την εκπαίδευση
των εργαζομένων αποτελεί ένα ανερχόμενο πεδίο για τις επιστήμες της εκπαίδευσης και για τον
κόσμο των επιχειρήσεων λόγω των οφελών που υπόσχεται. Η απότομη άνοδος στην ζήτηση αυτής
της ειδικότητας που προέκυψε από την πανδημία του COVID-19 και μετά, εγείρει ερωτήματα
γύρω από τον ρόλο του εκπαιδευτικού σχεδιαστή σε εταιρείες και οργανισμούς, συγκεκριμένα
στην Ελλάδα.
Σε αυτήν την εργασία γίνεται μία βιβλιογραφική ανασκόπηση όπου συντίθεται το εννοιολογικό
και θεωρητικό υπόβαθρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού μέσα από μία ιστορική αναδρομή και μία
αναζήτηση της σύγχρονης διεθνούς βιβλιογραφίας. Παράλληλα γίνεται μία αναζήτηση δημοφιλών
πρακτικών, προγραμμάτων και μεθόδων εκπαιδευτικού σχεδιασμού που αξιοποιούνται από
εταιρείες και οργανισμούς. Σκοπός είναι η σκιαγράφηση ενός προφίλ που μπορεί να ορίσει τα
προσόντα και τις ευθύνες ενός εκπαιδευτικού σχεδιαστή αλλά και να αναδείξει τις δυσκολίες στην
σαφή διατύπωση που αντιμετωπίζει η περιγραφή αυτού του ρόλου. Η έρευνα ολοκληρώνεται από
ένα σύνολο ημιδομημένων συνεντεύξεων που διεξήχθη σε 6 υπάλληλους εταιρειών και
οργανισμών που εργάζονται στον ρόλο του σχεδιασμού την εκπαίδευσης με τίτλους και
αρμοδιότητες σχετικούς με το αντικείμενο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και σε 5 προϊστάμενους
ή επικεφαλής ομάδων εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Μέσα από την έρευνα παρατηρούνται κοινά στοιχεία και απόψεις που δείχνουν τις ευθύνες που
είναι αντιληπτό πως έχει ένας εκπαιδευτικός σχεδιαστής στην Ελλάδα, τις δεξιότητες που είναι
χρήσιμες, καθώς και τις ικανότητες που είναι επιθυμητές γύρω από τεχνικές γνώσεις. Επίσης,
μέσω της έρευνας αυτής αποτυπώνεται για πρώτη φορά σε ακαδημαϊκή έρευνα, η μορφή που έχει
το επάγγελμα του εκπαιδευτικού σχεδιαστή στην Ελλάδα, καθώς και επιφυλάξεις που
επιβεβαιώνονται τόσο από την διεθνή βιβλιογραφία όσο και από τις απαντήσεις των
συμμετεχόντων γύρω από την σαφήνεια του ρόλου του εκπαιδευτικού σχεδιαστή. Σκοπός είναι η
καλύτερη στόχευση από την εκπαιδευτική ακαδημαϊκή κοινότητα, προκειμένου να δώσει ακόμη
πιο χρήσιμα εφόδια σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς σχεδιαστές αλλά και εταιρείες και
οργανισμούς που υιοθετούν πρακτικές εκπαιδευτικού σχεδιασμού, των οποίων οι αριθμοί
11
αυξάνονται, ειδικά μετά την πανδημία του COVID-19 που λειτούργησε καταλυτικά και έφερε
εσπευσμένες αλλαγές στην ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός, Επαγγελματική κατάρτιση, Δια βίου εκπαίδευση, Τεχνολογίες της εκπαίδευσης, Εκπαίδευση ενηλίκων
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
164
Αριθμός σελίδων:
179
Διπλωματική Πανουσέρης Θωμάς.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο