Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Ε.Ε.Π., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΗΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Περίληψη:
Η παρούσα μελέτη εξετάζει την επίδραση της βρεφικής κολύμβησης στην κινητική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των βρεφών, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση των οφελών και των κινδύνων. Μέσα από τη συστηματική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, αναδεικνύεται ότι η κολύμβηση, όταν εφαρμόζεται σε νεαρή ηλικία, ενισχύει σημαντικά τις κινητικές δεξιότητες, όπως η ισορροπία, ο συντονισμός και η ευλυγισία, προάγοντας την ανάπτυξη του αιθουσαίου συστήματος και την προσαρμογή στις αισθητηριακές απαιτήσεις του υδάτινου περιβάλλοντος. Παράλληλα, δραστηριότητες που περιλαμβάνουν αλληλεπιδράσεις με τους γονείς και συνομηλίκους, συμβάλλουν στην ενίσχυση της συναισθηματικής σταθερότητας, της αυτοπεποίθησης και της σχέσης γονέα-παιδιού. Στον τομέα της γνωστικής ανάπτυξης, η βρεφική κολύμβηση έχει συσχετιστεί με βελτιώσεις στη συγκέντρωση, την προσοχή, την οπτικοκινητική ολοκλήρωση και την κατανόηση αιτιολογικών σχέσεων, παρέχοντας παράλληλα αισθητηριακά ερεθίσματα που ενισχύουν τη νευρωνική πλαστικότητα. Παρότι η μελέτη αναδεικνύει πολλαπλά οφέλη, εντοπίζονται και πιθανοί κίνδυνοι, όπως λοιμώξεις και αναπνευστικά προβλήματα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για επαγρύπνηση και κατάλληλες προφυλάξεις. Η μελέτη καταλήγει στο ότι η βρεφική κολύμβηση μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για την ολιστική ανάπτυξη των βρεφών, ενώ προτείνει μελλοντική έρευνα σε θέματα μακροχρόνιας επίδρασης, εξατομίκευσης των δραστηριοτήτων και χρήσης τεχνολογιών για πιο ακριβείς μετρήσεις. Τα αποτελέσματα προσφέρουν πολύτιμες γνώσεις για την ανάπτυξη αποτελεσματικών προγραμμάτων κολύμβησης, υποστηρίζοντας την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών.
Λέξεις-κλειδιά:
βρεφική κολύμβηση, κινητική ανάπτυξη, συναισθηματική ανάπτυξη, γνωστική ανάπτυξη, ασφάλεια στο νερό