Αντιλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών και την αντιμετώπισή της

Διπλωματική Εργασία uoadl:3465697 29 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2025-02-18
Έτος εκπόνησης:
2025
Συγγραφέας:
Ρούβαλη Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης, Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Νικόλαος Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών και την αντιμετώπισή της
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών και την αντιμετώπισή της
Περίληψη:
Η προβληματική συμπεριφορά των μαθητών αποτελεί ένα ακανθώδες ζήτημα το οποίο απασχολούσε ανέκαθεν τη σχολική κοινότητα γενικά και τους εκπαιδευτικούς ειδικότερα. Λαμβάνοντας υπόψιν το έντονο ενδιαφέρον των τελευταίων για τη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην διερεύνηση των αντιλήψεών τους για τα αίτια και τις επιπτώσεις της προβληματικής συμπεριφοράς των μαθητών καθώς και για τους τρόπους αντιμετώπισής της σε συνάρτηση με ορισμένα δημογραφικά τους στοιχεία.
Για την πραγματοποίηση της έρευνας μοιράστηκε ηλεκτρονικά το «Ερωτηματολόγιο για τους Δασκάλους και την Προβληματική Συμπεριφορά» (Westling, 2010). Οι συμμετέχοντες ήταν 120 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και πιο συγκεκριμένα δημοτικών σχολείων της Γ’ Περιφέρειας Αθηνών. Για τη διεξαγωγή των αποτελεσμάτων αξιοποιήθηκε η περιγραφική και η επαγωγική ανάλυση μέσω του στατιστικού εργαλείου SPSS23.0.
Λαμβάνοντας υπόψιν την υπάρχουσα βιβλιογραφία και με βάση τις ερευνητικές υποθέσεις που τέθηκαν στην παρούσα εργασία, βρέθηκαν τα εξής αποτελέσματα: Αρχικά, όσον αφορά στα αίτια της προβληματικής συμπεριφοράς των μαθητών, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών τα αποδίδει κυρίως σε οικογενειακούς παράγοντες. Επιπρόσθετα, από το σύνολο των εκπαιδευτικών, όσοι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως οι προβληματικές συμπεριφορές μαθαίνονται, τείνουν να αλλάζουν το πρόγραμμά τους ή τη διδακτική τους προσέγγιση με σκοπό τη βελτίωση των συμπεριφορών αυτών εκ μέρους των μαθητών. Ένα άλλο πόρισμα που προέκυψε ήταν ότι οι εκπαιδευτικοί με κάποια εξειδίκευση στην ειδική αγωγή προτιμούν τη διερεύνηση των αιτιών της προβληματικής συμπεριφοράς με σκοπό τη μελλοντική πρόληψή της περισσότερο σε σύγκριση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, ενώ βρέθηκε ότι δεν υπάρχει στατιστικά μεγάλη διαφορά στις επιπτώσεις της προβληματικής συμπεριφοράς των μαθητών μεταξύ των εκπαιδευτικών με λιγότερα από 15 χρόνια και των εκπαιδευτικών με 15 χρόνια και άνω, οι εκπαιδευτικοί της πρώτης κατηγορίας παρουσιάζουν μεγαλύτερη συμφωνία σε ορισμένες επιπτώσεις σε σύγκριση με τους εκπαιδευτικούς της δεύτερης κατηγορίας. Τέλος, όσον αφορά στην επίδραση της εργασιακής εμπειρίας και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών βρέθηκε ότι αυτοί οι δύο παράγοντες φαίνεται να επιδρούν θετικά στην διαχείριση ζητημάτων συμπεριφοράς σε αντίθεση με την περιορισμένη πολλές φορές επιμόρφωση που έλαβαν στις προπτυχιακές τους σπουδές.
Λέξεις – Κλειδιά: προβληματική συμπεριφορά, προβλήματα συμπεριφοράς, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, προϋπηρεσία, κατάρτιση/ εξειδίκευση, επιμόρφωση
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
προβληματική συμπεριφορά, προβλήματα συμπεριφοράς, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, προϋπηρεσία, κατάρτιση/ εξειδίκευση, επιμόρφωση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
175
Αριθμός σελίδων:
120
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την προβληματική συμπεριφορά των μαθητών και την αντιμετώπισή της - Ρούβαλη Βασιλική.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο