Μελέτη βαθμού αξιοποίησης του δικτύου «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης» στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία

Πτυχιακή Εργασία uoadl:1324284 333 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τομέας Υπολογιστικών Συστημάτων και Εφαρμογών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2015-11-20
Έτος εκπόνησης:
2015
Συγγραφέας:
Κοντογιώργη Δέσποινα
Τσαγγούρης Δημήτρης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αφροδίτη Τσαλγατίδου, Μαρία Γρηγοριάδου, Αικατερίνη Γλέζου
Πρωτότυπος Τίτλος:
Μελέτη βαθμού αξιοποίησης του δικτύου «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης» στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει στόχο τη μελέτη του βαθμού αξιοποίησης του
εκπαιδευτικού κοινωνικού δικτύου «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα
πρακτικής και μάθησης» στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία. Το συγκεκριμένο
δίκτυο απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, όπως μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς,
επιμορφούμενους και επιμορφωτές, και έχει σαν στόχο να λειτουργήσει ως βήμα
διαλόγου και αλληλοϋποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας, αρχικά γίνεται μια επισκόπηση του έργου της
Ακαδημίας Πλάτωνος καθώς συμβάλαμε στην εργαστηριακή υποστήριξη των σεμιναρίων
του 10ου Θεματικού Πεδίου "Διαδικτυακά Περιβάλλοντα και Ηλεκτρονική Μάθηση" για
Αποφοίτους Ανώτατης Εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του Τμήματος
Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών μαθημάτων
συμμετείχαμε στην ομάδα "Εργαλεία Web 2.0" του δικτύου «Η Logo στην εκπαίδευση:
Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης». Η ομάδα αυτή δημιουργήθηκε με σκοπό την
ανάπτυξη επικοινωνίας, συνεργασίας και υποστήριξης μεταξύ εκπαιδευομένων και
διδασκόντων της ομώνυμης Ενότητας "Εργαλεία Web 2.0" του προγράμματος της
Ακαδημίας Πλάτωνος, και αποτέλεσε έναυσμα για την εκπόνηση της μελέτης του
βαθμού αξιοποίησης του δικτύου.
Στη συνέχεια, ακολουθεί μια γενικότερη περιγραφή των Κοινωνικών Δικτύων,
αναφέροντας τις επιδράσεις τους στην κοινωνική ζωή, την εργασία, την ψυχολογία
και τον ελεύθερο χρόνο. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των κοινωνικών
δικτύων στην εκπαιδευτική διαδικασία, τονίζοντας το ρόλο τους στην εκπαίδευση
ως εργαλείο διδασκαλίας, αξιολόγησης και μάθησης. Κατόπιν περιγράφεται
αναλυτικά το δίκτυο «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και
μάθησης», το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας ανώνυμου ερωτηματολογίου και
επώνυμων συνεντεύξεων, συγκρίνοντας τα αντίστοιχα αποτελέσματα.
Η εργασία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο ρόλος των Κοινωνικών Δικτύων στην
εκπαίδευση είναι πολύ σημαντικός και αξίζει η προσπάθεια συνεχούς ανάπτυξής
τους και αξιοποίησης των δυνατοτήτων τους.
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτική, έρευνα ερωτηματολογίου, ημιδομημένη συνέντευξη, κοινωνικά δίκτυα, εκπαιδευτικό δίκτυο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
27
Αριθμός σελίδων:
98
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.

document.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.