Δημόσιος Βίος και Θεσμοί της πόλεως του Γυθείου κατά τους Ρωμαϊκούς Χρόνους

Διπλωματική Εργασία uoadl:2982403 104 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Αρχαία Ιστορία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-16
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Λεμονής Γεώργιος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γιαννακόπουλος Νικόλαος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Ψωμά Σελήνη, Καθηγήτρια, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Ανεζίρη Σοφία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Φιλοσοφική Σχολή
Πρωτότυπος Τίτλος:
Δημόσιος Βίος και Θεσμοί της πόλεως του Γυθείου κατά τους Ρωμαϊκούς Χρόνους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Δημόσιος Βίος και Θεσμοί της πόλεως του Γυθείου κατά τους Ρωμαϊκούς Χρόνους
Περίληψη:
Το αρχαίο Γύθειο επί σειρά αιώνων αποτελούσε το κεντρικό λιμάνι της Σπάρτης. Η ανάμιξη των
Ρωμαίων στις ελληνικές υποθέσεις είχε ως αποτέλεσμα την απόσπαση του Γυθείου από το
σπαρτιατικό άρμα. (195π.Χ.). Μέχρι το 146 π.Χ. το Γύθειο μαζί με άλλες πόλεις της Λακωνίας
βρισκόταν στην κηδεμονία της Αχαϊκής Συμπολιτείας. Από το 21 π.Χ. αποτελεί μέρος του
Κοινού των Ελευθερολακώνων απολαμβάνοντας το προνόμιο της αυτονομίας, που χάρισε στο
Κοινό ο ίδιος ο Αύγουστος. Η οικονομική κρίση που έπληττε την Πελοπόννησο, κατά τους
τελευταίους προ-χριστιανικούς αιώνες, δεν άφησε το Γύθειο ανεπηρέαστο. Η πόλη διέρχεται
κατά τον πρώτο αιώνα π.Χ. οικονομική κρίση, την οποία αντιμετωπίζει με τη βοήθεια γηγενών
ή Ρωμαίων μεταναστών, που διέθεταν οικονομική επιφάνεια. Άλλωστε, το Γύθειο αποτελούσε
πεδίο οικονομικών δραστηριοτήτων και ως εκ τούτου η βιωσιμότητα του εξυπηρετούσε τα
συμφέροντα πλήθους ιδιωτών. Η επέκταση του ρωμαϊκού στοιχείου, είτε με την παρουσία
Ρωμαίων μεταναστών, είτε με τη διάδοση της Ρωμαϊκής πολιτείας στα μέλη των ανωτέρων
κοινωνικών στρωμάτων αποτέλεσε μέρος της νέας πραγματικότητας για τις ελληνικές πόλεις.
Το Γύθειο, όπως ήταν φυσικό, δεν ξέφυγε από τον γενικό κανόνα. Ένα ακόμα στοιχείο, που
επεκτείνεται στον ελληνικό χώρο, κατά τη Ρωμαϊκή περίοδο, είναι ο θεσμός της
Αυτοκρατορικής λατρείας. Η λατρεία των ηγεμόνων, που παρατηρείται κατά την Ελληνιστική
εποχή, εξελίσσεται με την εγκαθίδρυση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και δίνει τη θέση της
στην Αυτοκρατορική λατρεία. Το Γύθειο, όχι μόνον ακολούθησε τα νέα δεδομένα, αλλά με τη
σύνταξη του Ιερού Νόμου ανήγαγε τον θεσμό της Αυτοκρατορικής λατρείας σε βασικό
παράγοντα της πολιτικής του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
Γύθειο, αρχαίο Γύθειο, αρχαιότητα, Ρωμαϊκοί Χρόνοι, Δημόσιος Βίος, Θεσμοί, Ιερός Νόμος, Αυτοκρατορική Λατρεία, Οικονομική Δυσπραγία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
55
Αριθμός σελίδων:
61
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2021.pdf (519 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο