Προγυμνάσματα: Η «Ανασκευή-Κατασκευή» και η «Θέσις» στον Λιβάνιο και τον Αφθόνιο και η σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3229302 57 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-08-30
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Κουτίνη Αντιγόνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Νάκας,Ομότιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Γραμματική Κάρλα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Δημήτριος Σταμάτης, Διδάκτωρ, Διδάσκων στο Διιδρυματικό Π.Μ.Σ. «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση»
Πρωτότυπος Τίτλος:
Προγυμνάσματα: Η «Ανασκευή-Κατασκευή» και η «Θέσις» στον Λιβάνιο και τον Αφθόνιο και η σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Προγυμνάσματα: Η «Ανασκευή-Κατασκευή» και η «Θέσις» στον Λιβάνιο και τον Αφθόνιο και η σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη.
Περίληψη:
Στην εργασία παρουσιάζονται τα Προγυμνάσματα του Αφθονίου και του Λιβανίου και συγκεκριμένα η «Ανασκευή-Κατασκευή και η Θέσις» ως εργαλείο διδασκαλίας στην εποχή των συγκεκριμένων ρητοροδιδασκάλων αλλά και στη σύγχρονη εποχή.
Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Καταρχάς, επιχειρείται μια γενικότερη θεώρηση των συγκεκριμένων Προγυμνασμάτων και μια σύντομη παρουσίαση του έργου των δύο σημαντικών ρητόρων και ρητοροδιδασκάλων του τέλους του 4ου αιώνα μ.Χ. που τα αξιοποίησαν, του Λιβανίου και του Αφθόνιου. Ακολουθούν τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη μελέτη των ρητορικών εγχειριδίων τους.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας επιχειρείται μια σύγκριση των συγκεκριμένων Προγυμνασμάτων με τα αντίστοιχα Ρητορικά Δρώμενα και «αγωνίσματα» της σύγχρονης εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Γίνεται μια σύντομη παρουσίαση αυτών με επικέντρωση του ενδιαφέροντος σε δρώμενα και αγωνίσματα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες που είναι διεθνώς γνωστές ως Debate ή Original Oratory Speaking.
Κλείνοντας, γίνεται μια προσπάθεια εξαγωγής συμπερασμάτων για την αξιοποίηση των αρχαίων Προγυμνασμάτων στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου στη σύγχρονη εκπαίδευση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά:
Προγυμνάσματα, Αφθόνιος, Λιβάνιος, Ρητορική, Εκπαίδευση, Ρητορικά αγωνίσματα, Ρητορικοί αγώνες.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
53
Αριθμός σελίδων:
98
Κουτινη-Προγυμνάσματα, Η Ανασκευή-Κατασκευή-Θέσις στον Λιβάνιο και τον Αφθόνιο και η σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη..pdf (979 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο