H Διδασκαλία της Ιστορίας και της Ελληνικής Μυθολογίας της Γ΄ Δημοτικού με τη συνδρομή της Λογοτεχνίας και την αξιοποίηση του Ενδοσχολικού Μουσείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:3237094 61 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ανάγνωση, Φιλαναγνωσία και εκπαιδευτικό υλικό
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-10-17
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Σούπου Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνος Δ. Μαλαφάντης, Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε.- ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε.- ΕΚΠΑ
Ελισσάβετ Λαζαράκου, Επίκουρη καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε.- ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
H Διδασκαλία της Ιστορίας και της Ελληνικής Μυθολογίας της Γ΄ Δημοτικού με τη συνδρομή της Λογοτεχνίας και την αξιοποίηση του Ενδοσχολικού Μουσείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
H Διδασκαλία της Ιστορίας και της Ελληνικής Μυθολογίας της Γ΄ Δημοτικού με τη συνδρομή της Λογοτεχνίας και την αξιοποίηση του Ενδοσχολικού Μουσείου.
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική προσπάθεια πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αλίμου (Αθήνα). Στόχος ήταν να εξεταστεί εάν το μάθημα της Ιστορίας της Γ' τάξης θα μπορούσε να γίνει πιο ελκυστικό και ευχάριστο και να υποστηριχθεί η ανάπτυξη οριζόντιων δεξιοτήτων, μέσω της αξιοποίησης των τεχνικών του ενδοσχολικού μουσείου, της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Αναφορικά με τη μεθοδολογία ακολουθήθηκε η ποιοτική ερευνητική προσέγγιση (μελέτη περίπτωσης), λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις όλων των συμμετεχόντων και τα ενδιαφέροντά τους για τη δημιουργία του ερευνητικού θέματος. Η συλλογή δεδομένων διευκολύνθηκε με πολυτροπικά εργαλεία όπως: η συμμετοχική παρατήρηση, οι σημειώσεις πεδίου και οι ομαδικές συζητήσεις. Η θεμελιωμένη θεωρία αναπτύχθηκε ως η καταλληλότερη μέθοδος ανάλυσης δεδομένων. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι μαθητές μέσω της βιωματικής και συνεργατικής προσέγγισης, της διεπιστημονικής προσέγγισης, της θεατρικής και μουσειακής παιδαγωγικής, ήρθαν σε επαφή με ένα νέο περιβάλλον μάθησης, που υποστήριξε την ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας και κριτικής σκέψης τους, τους έκανε κοινωνούς της δημοκρατίας στην πράξη και γενικά υποστήριξε την ολιστική ανάπτυξή τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-κλειδιά: Λογοτεχνία, Ιστορία, μουσείο, δράμα, βιωματική μάθηση, μελέτη περίπτωσης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
185
Αριθμός σελίδων:
135
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

thesis_Vasiliki Soupou_am219034.pdf
14 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.