Η Επίδραση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων: Διδακτική προσέγγιση με τη χρήση του LEGO Education SPIKE Essential Set

Διπλωματική Εργασία uoadl:3386587 49 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-01-08
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Σκουτέρη Βρησίδα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αναστάσιος Κόλλιας, Διδάκτωρ ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Καθηγητής, Πρόεδρος ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Νικόλαος Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Επίδραση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων: Διδακτική προσέγγιση με τη χρήση του LEGO Education SPIKE Essential Set
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Επίδραση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων: Διδακτική προσέγγιση με τη χρήση του LEGO Education SPIKE Essential Set
Περίληψη:
Στη σύγχρονη εποχή, η παραδοσιακή μέθοδος διδασκαλίας δέχεται κριτική και χαρακτηρίζεται ως παρωχημένη, με την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα να αμφισβητεί την αποτελεσματικότητά της. Ταυτόχρονα, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ-21) της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη Δημοτική Εκπαίδευση προωθούν μια καινοτόμα προσέγγιση, καθώς εισάγουν τη μαθητοκεντρική θεώρηση του περιεχομένου, ενθαρρύνοντας την ομαδοσυνεργατική μάθηση, τη μάθηση μέσω εξερεύνησης, τη μάθηση μέσω εργασιών, την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης παράλληλα με τη σχεδιαστική, τον πειραματισμό και την επίλυση πραγματικών προβλημάτων. Αυτοί οι στόχοι υπερβαίνουν το πλαίσιο της παραδοσιακής διδασκαλίας, και γι’ αυτό η προσέγγιση ST(R)E(A)M αναδεικνύεται ως απάντηση, ειδικά λόγω της διαθεματικότητας και της ολιστικότητας που τη διέπουν.
Η παρούσα εργασία εξετάζει τον τρόπο αναπαράστασης ενός παραμυθιού από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Α΄ και Βˊ Δημοτικού, χρησιμοποιώντας το LEGO® Education SPIKE™ Essential Set. Σκοπός της έρευνας, που διενεργήθηκε με είκοσι τέσσερις (24) μαθητές/-τριες της Βˊ Δημοτικού, είναι να διερευνήσει πώς αυτή η διαδικασία μπορεί να βελτιώσει τις κοινωνικές τους δεξιότητες και να τους/τις ενεργοποιήσει να αναπτύξουν σε δομημένο γραπτό λόγο την ιστορία που ακροάστηκαν. Οι συμμετέχοντες/-ουσες στην έρευνα κλήθηκαν να απαντήσουν σε δύο ερωτηματολόγια, τα οποία συλλέχθηκαν με τη μορφή pre-test και post-test. Προτιμήθηκαν ερωτήσεις κλειστού τύπου, που εστίαζαν στο ενδιαφέρον των μαθητών/-τριών για το γλωσσικό μάθημα, τη σύνταξη κειμένων με δομή και τη δημιουργία ιστοριών, τη συνεργασία σε ομάδες, την αποκομιδή γνώσεων από τη δραστηριότητα με τα δομικά υλικά LEGO, καθώς και την κατανόηση του οπτικού προγραμματισμού.
Η δομή της εργασίας περιλαμβάνει πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εισαγωγή στο θεωρητικό υπόβαθρο του θέματος. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφεται λεπτομερώς η διαδικασία εφαρμογής της διδακτικής παρέμβασης. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα και στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται με γραφήματα τα αποτελέσματα αυτής. Το πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο συνοψίζει την έρευνα και παρουσιάζει τα συμπεράσματα που προκύπτουν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
STREAM, Γλώσσα, ΤΠΕ, Παραγωγή γραπτού λόγου, Ομαδική εργασία, LEGO, Προγραμματισμός
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
24
Αριθμός σελίδων:
81
Σκουτέρη Βρησίδα-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο